TIMISOARA. Nici nu se uscase bine cerneala pe contractul incheiat de administratia Fritz prin Timpark pentru un studiu de fezabilitate pentru o viitoare parcare supraetajata in zona Garii de Nord, ca acesta a si fost reziliat.
Documentatia care a stat la baza licitatiei a fost prost intocmita, astfel ca prestatorul s-a trezit ca a gasit cu totul altceva in teren decat statea scris in hartiile primariei.
Consilierul local al PRO Romania, Roxana Iliescu, a facut cunoscut faptul ca municipalitatea a ramas fara firma care trebuia sa intocmeasca Studiul de Fezabilitate pentru prima parcare supraetajata intre blocuri planuita de administratia Fritz.
„Administrația Fritz își dă iar cu stângu-n dreptul când vine vorba despre parcări! 🤦🏻♀️🤣
Numai ce au semnat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate aferent parcării din zona Gării de Nord, că a și încetat!
Mai țineți minte anunțul primarului Fritz, cu surle și trâmbițe, legat de realizarea acestei parcări supraetajate în zona Gării de Nord?
Este vorba despre realizarea unei parcări (150 locuri) cu parter, două etaje și terasă circulabilă, ce ar urma să fie construită în spatele blocurilor cu opt etaje de pe Bd. General Ion Dragalina și Splaiul Nicolae Titulescu.
“Parcarea va rezolva și aglomerația de mașini parcate peste tot în fața blocurilor de pe Dragalina, vizavi de gară. Acolo, zona va fi regândită, cu spații verzi generoase, trotuare și piste pentru biciclete. Este prima stradă pe care oricine ajunge cu trenul la Timișoara o vede după ce iese din gară. Așa cum am promis, investim banii din taxa de parcare în dezvoltarea de parcări noi și este pentru prima dată când banii plătiți de timișoreni pe parcare se întorc în spații noi de parcare”, declara primarul Fritz, 15 septembrie 2022.
Sunt pe drumul cel bun si cu acest proiect…tocmai au semnat un Act Aditional la Contractul încheiat în 06.12.2022 pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, de încetare a contractului prin acordul părților!😂😂🤦🏻♀️🤦🏻♀️
Motivul încetării contractului prin acordul părților?
Modul defectuos în care municipalitatea împreună cu Timpark au întocmit documentația de atribuire, iar pe de altă parte, naivitatea celui care a câștigat licitația, care a crezut că această documentație este întocmită corespunzător și nu a cerut clarificări încă din procedura de licitație.
In linii mari, societatea care a câștigat licitația a reclamat pe de-o parte faptul că din documentația de atribuire au lipsit documente importante precum Certificatul de Urbanism si CF-urile aferente Temei de Proiectare, iar pe de alta parte faptul că Certificatul de Urbanism in posesia căruia a intrat după semnarea Contractului, ar fi neconform cu Tema de proiectare si totodata există neconcordanțe între CF-uri si situația din teren.
Un lucru este evident: prin semnarea unui act adițional de încetare a contractului prin acordul părților, fiecare dintre cele două părți contractante și-au asumat o parte de vină pentru imposibilitatea continuării si executării contractului.
Acum, că tot sunt nevoiți să o ia de la zero, va fi foarte interesant de văzut dacă municipalitatea împreuna cu Timpark vor demara o noua licitație cu aceeași documentație de atribuire sau vor înțelege cel puțin să o completeze pe precedenta, poate chiar să emită un nou Certificat de Urbanism”, a notat consilierul local al PRO Romania pe pagina sa de Facebook.
Va reamintim, Primaria ii anunta in septembrie anul trecut pe timisoreni ca intentioneaza sa construiasca o parcare supraetajata in zona Garii de Nord, in spatele blocurilor de pe bulevardul Dragalina.
Administratia Fritz a si lansat, prin Timpark, licitatia pentru gasirea unei firme care sa intocmeasca Studiul de Fezabilitate pentru acest proiect.
Dintre cele 3 firme care au fost interesate sa faca documentatia si si-au depus ofertele, a fost aleasa Smart City Development din Bucuresti care vreme de 6 ani a avut activitate zero, cu un singur angajat, dar care a ‘inflorit’ brusc in ultima vreme, iar in 2022 a fost abonata la contracte cu Primaria Navodari, unde a reusit performanta sa incheie chiar si 20 de contracte intr-o singura luna pentru consultante, expertize si actualizari de documentatii ori rapoarte de audit energetic. Multe dintre ele i-au fost incredintate in cascada, in aceeasi zi, si pe aceleasi sume.
Castigatorul licitatiei ar fi avut la dispozitie 7 luni sa intocmeasca studiul pentru parcarea din apropierea Garii de Nord din Timisoara, iar valoarea contractului era de aproape 40.000 de euro cu TVA.
Locul pe care era planuita parcarea se afla in spatele unor blocuri de pe bulevardul Dragalina, intr-un spatiu in care acum se gaseste o baterie de garaje.
Conform planului anuntat de administratia Fritz, parcarea ar trebui sa poata adaposti cel putin 150 de masini si va fi ridicata din incasarile Timpark.
Un plan similar, facut de fosta administratie a esuat. Desi gasirea unui loc in care sa isi lase masinile e o provocare pentru locuitorii din cartier, cei din zona Caii Martirilor, unde primaria intentiona pe vremuri sa ridice o parcare supraetajata intr-un cvartal de blocuri, s-au opus vehement proiectului sustinand ca nu vor mai avea lumina suficienta in apartamente dupa ce noua constructie avea sa fie gata. Drept urmare, planul a fost abandonat.