TIMISOARA. Un echipaj al Politiei Rutiere, reprezentanti ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, dar si ai constructorilor autostrazii primului tronson al Autostrazii Timisoara- Lugoj, au participat, marti, la deschiderea circulatiei pe acest segment care a fost finalizat inainte de termen.
Niciun reprezentant al Guvernului nu a participat, marti, la deschiderea primului tronson de autostrada dintre Timisoara si Lugoj. Au fost, in schimb, prezenti reprezentanti ai constructorilor, ai DRDP Timisoara si constructorilor.
”Din cunostintele noastre este primul tronson de autostrada finalizat inainte de termenul contractual. Ar fi trebuit sa fie finalizat in 18 luni, dar s-a finalizat in 12 luni. Autostrada este predata la cheie, nu are restrictii de viteza, se circula cu 130 de kilometri pe ora. De saptamana viitoare DRDP va prelua baza autostrazii, iar peste doua saptamani, dupa ce se va finaliza licitatia de intretinere, vor fi deschise si spatiile de refugiu”, a declarat Ioan Ambrus, directorul DRDP Timisoara.
Potrivit directorului DRDP Timisoara, garantia lucrarilor este de patru ani, iar dosarele pentru tronsonul al doilea din aceasta autostrada se afla in evaluare la CNADR.
Cei 9,5 kilometri de autostrada dintre Timisoara si Lugoj, care reprezinta primul tronson, au fost finalizati cu circa sase luni inainte de termenul fixat pentru aprilie 2013. [Codul saptamanii: 222]
Lucrarile de construtie pentru tronsonul de autostrada Timisoara – Lugoj au fost executate de Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni.
Valoarea primului tronson al Autostrazii Timisoara-Lugoj este de 210.396.462, 74 lei (fara TVA), din care contributia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contributia Guvernului Romaniei este de 31.555.419,41 lei.
Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostrada s-au construit patru poduri si sase pasaje, dar si un nod rutier.
Lucrarile la acest prim tronson au inceput in octombrie 2011.
Autostrada Timisoara-Lugoj are o lungime totala de 35,125 de kilometri, iar valoarea totala a proiectului este de 1.421.992.279 lei.
Autostrada Timisoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit sa asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene si cele aderate dupa 2004 si 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifica in doua: Timisoara – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta si Timisoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.