TIMISOARA. „Decebal” a fost adus la locul lansarii pe un trailer din curtea RATT, iar in spatele sau a venit o macara de mare putere, cu brat extensibil. Pe sub vaporas au fost puse doua chingi. Acestea au fost legate de un chenar metalic, atasat la carligul macaralei. Odata ce a fost securizat s-a inceput ridicarea acestuia si coborarea in dana din zona Iosefin. Intreaga operatiune a durat in jur de 20 de minute, dupa care s-a trecut la botezul navei, iar cei prezenti, alaturi de reprezentantii mass-media, au fost invitati la prima plimbare cu Decebal.
De la punerea pe apa a vaporasului la plecare a mai trecut aproximativ o jumatate de ora, deoarece trebuiau facute ajustarile necesare la motoarele lui „Decebal”. S-a dat de trei ori la cheie si…vant bun din pupa.
Decebal a iesit pe apa sub privirile timisorenilor prezenti de o parte si de alta a canalului. Pe tot traseul vaporasul a fost fotografiat de cei prezenti pe maluri, si dupa alte 20 de minute, „Decebal” a ancorat cu bine langa podul Mihai Viteazul.
„Aceasta a fost prima cursa, se vor mai face probe, dupa care se va emite un certificat de catre reprezentantii Autoritatii Navale Romane, si dupa aceea vom putea efectiv sa circulam. Saptamana viitoare sau in doua saptamani vom putea sa avem deja plimbari de agrement. De la 1 iunie vom putea sa dam drumul subsistemului de transport in comun pe Bega” au spus reprezentantii Primariei Timisoara.
„Din punct de vedere al sigurantei e dotat cu toate echipamentele necesare in situatii de urgenta, are doua motoare de 59 de cai putere, produse in Japonia, actionate independent fiecare. Viteza din caietul de sarcini, pe Bega, va fi de circa 15 km/ora. Inaltimea de care nevoie este de 2,60, de aceea are aceasta forma putin plata, ca sa poata trece pe sub podul Michelangelo.Asteptam cu nerabdare sa putem merge pana in Serbia cu vaporasul dar asta depinde de apa si nu neaparat de vaporas. Proiectul este unul facut in Romania. Fireste ca nu prea mai avem multe de inventat in ceea ce priveste navigatia si vaporasele. Ca si acesta nu mai exista niciunul. Mai exista un catamaran asemanator in Bucuresti, pe Cismigiu, dar nu e la fel„, Remus Retezan, reprezentantul firmei care a construit vaporasele
Pe langa Decebal, tot astazi vor fi puse pe apa si celelalte trei vaporase aflate deja la Timisoara: Burebista, Traian si Glad. Altre trei vaporase se afla in constructie la Galati, iar numele unuia dintre acestea, Economu, a fost schimbat in Ferdinand.
CITESTE SI: Statiile de unde vom lua vaporasele la Timisoara! HARTA!
Ieri, consilierii locali au votat in plen pentru infiintarea administratiei portuare si a portului Timisoara.
CITESTE SI: Timisoara are administratie portuara si port. Cand vom vedea si primul vaporas la apa?