TIMIS. Planuri marete, promisiuni pe banii europenilor. Consiliul Judetean vrea sa lucrarea de largire a soselei care leaga Timisoara de autostrada sa se faca cu fonduri UE.
Daca pe bucata de drum dintre Dumbravita si Giarmata lucrurile ar putea sa se rezolve mai usor, nu acelasi lucru se poate spune despre tronsonul ce traverseaza Dumbravita catre Timisoara.
Comisia numita de Consiliul Judetean sa pregateasca documentatia pentru largirea soselei catre autostrada s-ar fi miscat repede si ar fi reusit deja sa-i identifice pe proprietarii terenurilor de care CJT are nevoie pentru latirea carosabilului de pe tronson. Terenurile nu sunt ale unor privati, ci ale statului, iar Sorin Grindeanu, optimist, crede ca la finele acestei luni se vor face si primele demersuri in acest proiect.
Presedintele Consiliului Judetean spera ca pana in iarna sa poata fi depusa documentatia pentru atragerea de fonduri europene in vederea realizarii proiectului.
„Pe tronsonul de la centura spre autostrada, lucrurile merg extrem de repede. Comisia speciala formata la Consiliul Judetean m-a asigurat ca la sfarsitul acestei luni, in plen, vom putea aproba primii pasi, si anume indicatorii tehnico-economici, tot ce inseamna procedura demarata la sfarsitul acestei luni de exproprieri pe acel tronson, de la centura spre autodstrada. Exista procedura rapida de expropieri, chiar daca sunt parcele care tin de statul roman, nu de privati. Sunt parcele care apartin, spre exemplu, Ministerului Apararii Nationale. Sunt identificate in momentul acesta toate parcelele, toti proprietarii, procedura este rapida. Proiectul exista, sa aprobam indicatorii tehnico-economici, sa aprobam inceperea procedurii pentru expropriere, eu cred vom prinde finalul lunii noiembrie sa putem sa depunem acest proiect pe fonduri europene„, a declarat Sorin Grindeanu
CITESTE SI: Veste mult asteptata de soferi! S-ar putea largi soseaua Timisoara – Dumbravita – Giarmata!
In cazul tronsonului care trece prin Dumbravita, si care este si el vizat de o largire la patru benzi, sunt insa probleme.
Acestea sunt legate in principal de stalpii ce alimenteaza linia de troleibuze dintre Timisoara si Dumbravita, insa Sorin Grindeanu spune ca si acestia pot fi mutati, cel putin partial.
„Pe celalalt tronson, de la centura pana la Kaufland, problemele raman. Pe de-o parte nu am dori ca Dumbravita sa se transforme intr-o localitate, asa cum sunt cele de pe DN 1, in sensul ca nu poti sa treci dintr-o parte in alta decat pe pasarele. S-a pornit proiectarea inclusiv pe acest drum. Exista o discutie legata de celebrii stalpi din Dumbravita, acea padure de stalpi. Nu as vrea sa vorbesc inainte de a avea proiectul in fata. Cei care se pricep si au meserie de acest tip m-au asigurat ca se vor gasi solutii tehnice astfel incat sa putem sa facem largirea la 4 benzi inclusiv pe Dumbravita. Povestea cu stalpii care nu pot fi mutati e o poveste„, a spus Sorin Grindeanu.
In 2015, la o intrunire a liderilor din regiunea Vest care au sustinut necesitatea unirii fortelor pentru obtinerea mai multor bani europeni, Timisul a stabilit ca lista sa va cuprinde 3 sosele in vederea reabilitarii: Parta – Foeni, descarcare autostrada Sanovita – Bethausen si Varias – limita de judet cu Aradul. Lucrarile la acestea au fost estimate la 37 de milioane de euro.