TIMISOARA. Universitatea Politehnica Timisoara in parteneriat cu Institutul Intercultural Timisoara organizeaza programul de training Creative Entrepreneurship (Antreprenoriat Creativ), din cadrul proiectului InclusiveArt al Institutului Intercultural Timisoara.
Proiectul InclusiveArt
Institutul Intercultural Timisoara implementeaza proiectul InclusiveArt – Acces la cultura pentru copii si tineri dezavantajati, finantat de Programul de Cooperare Transfrontalier Romania-Serbia Interreg IPA, impreuna cu partenerii: Nevo Parudimos Resita, Primaria Zrenjanin, Centrul pentru Arte Frumoase si Aplicate Terra Kikinda.
Pe langa programul de training Creative Entrepreneurship, proiectul InclusiveArt include mai multe oportunitati pentru persoanele tinere si creative: mentorat si ghidare in dezvoltarea ideilor de afaceri, planuri de afaceri, proiecte; intalniri cu personalitati de succes din zonele creative, povesti de succes; oportunitatea de a fi selectat printre cei 24 de participanti pentru un program de training de Animator Socio-Educational; oportunitatea de a obtine experienta practica in implementarea de proiecte creative: 24 de persoane creative vor fi selectate si vor primi resurse financiare pentru a initia 12 interventii culturale in 12 comunitati din zona proiectului; mobilitate internationala in RO/SR; publicarea celor mai bune interventii culturale in Manualul de Animatii Socio-Educationale, site-ul proiectului si albumul proiectului.
Inscrierea pentru programul de training Creative Entrepreneurship este deschisa in perioada 20 noiembrie – 11 decembrie 2017. Obiectivul programului este sa pregateasca persoane tinere si creative pentru a creste potentialul comunitatilor locale si a grupurilor dezavantajate prin practici sociale inclusive si inovatoare, de a folosi arta si cultura pentru a crea contexte incluzive pentru integrare si crestere creativa. Programul va discuta subiecte specifice industriilor creative, combinate cu activitati economice bazate pe crearea si utilizarea de informatii diverse. Training-ul va fi livrat intr-o modalitate tip blended learning, adica prin sesiuni de training fata in fata dar si activitati online pe o platforma de e-learning dedicata (Campusul Virtual al UPT).
Din grupul tinta fac parte persoane tinere (sub 35 de ani), care locuiesc in judetele Timis, Caras-Severin, Mehedinti sau din Serbia: Severnobanatski, Srednjebanatski, Južnobanatski, Braničevski, Borski, Podunavski si care sunt fara loc de munca, studenti sau tineri absolventi cu interese in industriile creative si buni cunoscatori ai limbii engleze.
Pentru inscriere, toti aplicantii trebuie sa completeze formularul online (disponibil aici) unde vor include un CV (format Europass, completat in engleza) si o declaratie care sa ateste ca participantii nu au un loc de munca si locuiesc in zona de proiect ( dupa modelul DECLARATION_FOR_PARTICIPATION_antet) si o copie a unui act de identitate valid. Toti partenerii si contractorul vor fi implicati in selectia participantilor. Procesul de selectie se va finaliza in 15 decembrie, cand vor fi anuntati candidatii alesi.
Curricula si modul de livrare al programului de training Creative Entrepreneurship
Online training period: January 10, 2018 –February 27, 2018
Face-to-face training period: February 12 to February 17, 2018
Cursul este gratuit, iar pauzele de cafea si pranzul incluse. Pe perioadai de training fata in fata, pentru persoanele care nu locuiesc in zona Timisoara, va fi oferita si cazare, fara alte costuri suplimentare.
Perioada de formare online: 10 ianuarie – 27 februarie 2018
Perioada de formare fata in fata: 12-17 februarie 2018
Curricula programului:
Module:
1. Antreprenoriat creativ – studii de caz – bune practici si exemple de companii din zonele artelor si cele creative.
2. Management ciclului de proiect – planificarea proiectului, managementul de proiect si evaluarea proiectului.
3. inceperea unei afaceri – cum sa pornim o afacare, legislatii pentru companii si crearea unui plan de afaceri eficient.
4. Managementul afacerii – management financiar, piata fortei de munca, managementul oamenilor si tehnici crowdsourcing.
5. Comunicare – abilitati de comunicare in medii profesionale, intelegerea personalitatilor.
6. Marketing pentru arte – marketing si marketing digital.
7. Competente digitale – abilitati IT, social media, probleme de securitate si date personale, drepturi de copyright si proprietate intelectuala.
Mai multe informatii pot fi gasite pe site sau la adresele de e-mail: diana.andone@upt.ro , calin.rus@intercultural.ro, corina.raceanu@intercultural.ro