Opinia Timisoarei

Un programator de la Continental Automotive cere anchetarea penala a intregii echipe manageriale a fabricii!

Concernul german “Continental” se afla in centrul unui nou scandal in Romania, dupa ce unul dintre angajatii SC “Continental Automotive Romania” SRL, cu sediul in Timisoara, fosta “Siemens VDO Automotive Romania” SRL, a decis sa formuleze o plangere penala impotriva conducerii companiei, pe care o acuza in bloc de nepunerea in aplicare a unei hotarari judecatoresti definitive ce prevedea plata retroactiva a salariilor in termen de 15 zile de la pronuntarea sentintei.

In plangerea penala depusa la Parchetul de pe langa Judecatoria Timisoara, inregistrata sub nr. 4047/P/2010, Nicolae Bogdan Suditu, avand functia de programator, cere tragerea la raspundere penala a managerului general Christian von Albrichsfeld, a managerului de fabrica Peter Gruen, a managerului financiar Aurel Stanciu si a managerului de resurse umane Anica Stoica pentru desfacerea abuziva a contractului de munca si refuzul de a fi reangajat pe acelasi post dupa ce si-a castigat acest drept in fata instantelor de judecata.

Conturile SC Continental Automotive, poprite de executorul judecatoresc

In plangerea depusa la Parchet, reclamantul a relatat modul in care s-au comportat managerii germani dupa ce instantele de judecata au hotarat reangajarea sa si plata retroactiva a salariilor, refuzul conducatorilor de la fosta Siemens VDO Automotive Romania fiind argumentat prin “legislatia germana” care ar guverna relatiile de munca in interiorul acestor societati comerciale cu capital strain.

“Sunt angajat al societatii comerciale Continental Automotive Romania SRL din 12.01.2004, avand functia de programator. In 18.04.2008 mi-a fost desfacut disciplinar contractul de munca. Am contestat in instanta aceasta hotarare de concediere. In 13.11.2009, Curtea de Apel Timisoara a hotarat repunerea partilor in situatia anterioara emiterii actului de concediere si a obligat unitatea angajatoare la plata unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate cu celelalte drepturi de care as fi beneficiat ca si salariat. Conducerea  SC Continental Automotive Romania SRL m-a invitat sa ma prezint la servici in data de 08.02.2010, pe Calea Martirilor 1989, nr. 1 Timisoara, cerinta careia m-am conformat. Ulterior, conducerea fabricii a impiedicat punerea in aplicare a deciziei definitive si irevocabile prin nepunerea la dispozitia expertului contabil a documentelor necesare stabilirii drepturilor salariale indexate, majorate si reactualizate”, precizeaza Nicolae Suditu in plangerea penala.

Mai mult, fostul angajat al Continental acuza echipa manageriala ca i-a conditionat reintegrarea in fostul loc de munca de executarea unui control psihologic. “Mentionez conditionarea reintegrarii de executarea unui control psihologic de catre subsemnatul, control psihologic nesolicitat nici unui alt angajat care ocupa functia pe care o ocup eu, de programator. La observatia mea privind faptul ca aceasta solicitare reprezinta o discriminare evidenta fata de ceilalti colegi, conducerea Continental Automotive Romania a renuntat la solicitarea efectuarii unui control psihologic”, mai spune reclamantul, indicand faptul ca, desi instanta de judecata a stabilit reangajarea pe vechiul loc de munca, i s-a interzis in mod constant accesul in unitatea de productie situata pe strada Siemens nr. 1.

In datele de 10.02.2010, 16.02.2010, 18.03.2010 mi s-a interzis accesul la locul de munca, iar ulterior am fost acceptat la punctul de lucru din Calea Martirilor 1989, nr.1, acces limitat doar la sala de sedinte, sala de mese si toaleta”. In conditiile in care Continental Automotive Romania SRL a refuzat si plata retroactiva a salariilor in cazul angajatului concediat abuziv, in data de 16.03.2010 executorul judecatoresc Cristian Craciun a trimis adrese catre 31 de banci, carora le-a solicitat poprierea conturilor bancare ale Continental Automotive pana la plata sumelor restante in contul lui Nicolae Suditu. Lucru care s-a si intamplat…

Salarii compensatorii pentru a renunta la acuzatia de „boala profesionala“

Dupa toate aceste sicane profesionale, Nicolae Suditu a cedat nervos si si-a inaintat demisia din functia de programator, gest care l-a socat de-a binelea pe avocatul sau, Adrian Garboveanu. „I-am castigat toate procesele cu angajatorul german, a fost reintegrat la vechiul loc de munca, este adevarat, cu mare greutate, si urma sa negociem plata unor salarii compensatorii pentru a nu deschide un proces prin care sa dovedim ca clientul meu, in perioada cat a lucrat in acea fabrica, a contactat o boala profesionala. Desi, initial, Nicolae Suditu a pretins ca despagubire suma de un milion de euro, absolut nerealista in aceasta situatie, am avut cateva runde de negocieri cu conducerea fabricii si am ajuns, de comun acord, la decizia de a fi despagubiti cu cuantumul a 30 de salarii nete. Spre surprinderea mea, imediat dupa ce i-am comunicat ca, in urma negocierilor, am obtinut plata a 30 de salarii compensatorii, Suditu si-a dat demisia si a plecat de buna voie din fabrica”, spune Adrian Garboveanu, cu precizarea ca de atunci nu l-a mai vazut pe clientul sau.

Astept sa vad ce solutie vor da procurorii la plangerea mea penala. Nu este posibil sa vina nemtii sa-si faca legi proprii in Romania, batandu-si joc de angajati”, ne-a precizat Nicolae Suditu. In tentativa de a afla si opinia conducerii SC Continental Automotive Romania SRL despre acest scandal am incercat sa o contactam pe Virginia Radoslav, asistent manager si purtator de cuvant al institutiei. In conditiile in care domnia sa nu a raspuns repetatelor apeluri telefonice, ne-am deplasat la unitatea Continetal din Calea Martirilor, unde am fost instiintati pe un ton inchizitorial ca tanara specialista in PR este in concediu. “V-ati programat o intalnire? V-a chemat domnisoara Radoslav? Este in concediu, cred. Reveniti cu un telefon saptamana asta sau saptamana viitoare pentru a primi informatiile de care aveti nevoie”, ne-a recomandat tanara care pazea intrarea fabricii, dupa ce ne-a solicitat un numar de telefon unde, eventual, sa fim contactati de conducerea societatii.

Protocoalele germane interzic, pesemne, dezvaluirea de informatii despre actualii si fostii angajati, motiv pentru care inca asteptam punctul de vedere al SC Continental Automotive Romania SRL despre acest subiect.

Exit mobile version