O companie cu capital american vrea sa investeasca 30 de milioane de euro in trei parcari subterane, pe care doreste sa le construiasca la Timisoara. Oferta a fost pusa pe masa comisiei de negociere a contractelor de asociere in participatiune din Consiliul Local. Realizarea acestei investitii ar insemna introducerea unor reguli noi de parcare in arealul subteranelor. In plus, pentru investitia facuta, firma doreste sa i se dea in administrare 20% din strazile zonei Cetate.
In cadrul acestui document se identifica si solutii pentru remedierea/imbunatatirea situatiei: dezvoltarea infrastructurii destinate parcarii publice, in special al parcarilor colective in structuri multietajate; reglementarea stationarii vehiculelor pe intregul domeniu public; organizarea si exploatarea spatiilor destinate stationarii/parcarii de pe intreg domeniu public.
Un pas catre dezvoltarea infrastructurii se face de peste un an, prin ridicarea parcarii de langa Directia Finantelor Publice, din Piata 700, dar investitia va mai dura cel putin pana la toamna. In acest timp, au inceput discutiile cu firma Walco Monceau Group Inc., care doreste sa se asocieze cu societatea Administrarea Domeniului Public (ADP) pentru constructia a trei parcari subterane. Comisia de negociere din cadrul CLT a apreciat ca asocierea cu Walco ar insemna si includerea in asociere a locurilor de parcare situate pe strazile adiacente parcarilor subterane realizate. Conform unor consilieri locali, americanii doresc sa aiba posibilitatea de a ridica masinile de pe strazile alaturate parcarilor ridicate de ei, mai precis pe circa 20% din arterele din zona Cetate.
„Trebuie facuta precizarea legata de dimensionarea unei zone adiacente etc. unei parcari publice colective. (…) Pentru zona centrala a Timisoarei o raza minimala acceptabila pentru definirea zonei adiacente unui parcari ar trebui sa aiba valoarea 200 m, ceea ce ar corespunde unei suprafete din planul orasului de 12,56 ha, reprezentand 19,62% din suprafata zonei Cetate. Pentru a garanta ca spatiile din parcarile subterane sa fie ocupate de automobile trebuie sa se aplice masuri astfel incat acestea sa nu poata parca oriunde pe trotuare sau in alte locuri neadecvate. In acest sens, simultan cu parcarile subterane trebuiesc reglementate parcajele pe strada”, se arata in referatul supus discutiilor in CLT. .
„Realizarea de parcari subterane in Timisoara merge foarte greu deoarece implica foarte multi bani si nu s-au gasit investitori care sa mobilizeze atatia bani. ADP nu este in stare, nu are asemenea fonduri si nici nu poate angaja o asemenea linie de credit. Sunt investitii de durata lunga, cu amortizare lenta. Preocupari exista, s-a creat o comisie la nivelul Primariei si ADP, o comisie de negociere cu diversi investitori. Suntem in discutii cu o firma americana pentru construirea a trei parcari subterane pe trei locatii pe care si le-au ales ei. Noi le-am prezentat mai multe locatii, au fost in urma cu doua luni aici, s-au retras, si-au facut niste calcule. Ei vor sa impuna si anumite reguli vizavi de parcarea la nivel teran pe strada, nu sunt dispusi sa faca investitii atat de mari in niste parcari care apoi sa stea goale. Trebuie stabilite niste reguli de restrictionare si de limitare a timpului de stationare in zona centrala, la o ora sau doua, pentru a-i determina sa intre in acele parkinguri, unde pot sta toata ziua”, a declarat, luna trecuta, Ionel Ursu, seful Telpark.