TIMISOARA. Dupa ce luni, Alin Nica a aratat ca Primaria Timisoara ii baga bete in roate, pentru ca, desi a predat de trei saptamani stalpii de troleibuz catre constructorul care largeste drumul la 4 benzi prin Dumbravita, nu i-a si scos de sub tensiune, pe motiv ca nu are autobuze cu care sa asigure continuitatea transportului in comun, iar SMTT amana totul pana in 25 septembrie, marti, seful CJT face o noua dezvaluire.
Presedintele Consiliului Judetean Timis afirma ca i-a lansat o provocare primarului Timisoarei, Dominic Fritz, de a scoate toti cei 250 de stalpi de pe soseaua principala, stalpi care sustin firele de alimentare pentru troleibuze, astfel incat soseaua sa fie largita si totul sa arate estetic. Aceasta chiar daca ultima decizie de revizuire a proiectului pe bani europeni pentru extinderea soselei ce leaga Timisoara de Autostrada Vestului prin Dumbravita prevede indepartarea doar a 70 de stalpi.
In schimb, Alin Nica i-a transmis edilului ca este dispus sa puna la dispozitia Primariei Timisoara nu mai putin de 5 autobuze electrice care sa asigure transportul intre Dumbravita si Timisoara. Dominic Fritz are timp de gandire o saptamana ca sa dea un raspuns
„Pot sa reiterez o propunere pe care le-am facut-o celor de la Primaria Timisoara in urma cu doi ani de a renunta la toti stalpii din Dumbravita si de a accepta propunerea noastra de a le cumpara cinci autobuze electrice sa le foloseasca pe acest traseu.
Inca mai putem face chestiunea aceasta, inca mai putem modifica rapid proiectul, ca nu e o chestiune complicata.Ii provoc pe cei de la Primaria Timisoara sa analizeze aceasta situatie in maxim o saptamana si sa dea un raspuns: accepta sa eliminam doua randuri de stalpi care, pe langa caracterul inestetic pe care il au acolo, sunt patru randuri cu tot cu cei de la ENEL, mai obtureaza lucrarea noastra, puteam sa largim benzile si mai mult, la trei metri, nu sa ramana de 2,75 metri cum sunt pe anumite sectoare”, a declarat Alin Nica.
Sunt aproximativ 250 de stalpi care sustin firele de troleibuz in Dumbravita, dintre care doar pentru 70 si-a dat acordul primaria sa fie indepartati definitiv pentru largirea drumului.
”Fata de 250 de stalpi cati trebuia sa relocam, cei de la primarie ne-au lasat sa relocam maxim 70 si atunci a trebuit sa adaptam proiectul la noile conditii. Dar inca o data fac apel la primarie, ii provoc, sa renunte la toti stalpii si le dam noi din bugetul judetului cinci autobuze electrice, numai sa ne spuna in cel mult o saptamana ca sa nu mai lungim chestiunea aceasta, daca nu vor sa ne taie curentul de la troleibuz si sa ne apucam de treaba”, a declarat Alin Nica, presedintele CJT.
Va reamintim, in urma cu o zi, Alin Nica s-a dezlantuit la adresa Primariei Timisoara precizand ca sunt deja 3 saptamani de cand a predat stalpii de troleibuz catre Strabag, constructorul care largeste drumul la 4 benzi, dar ca nu a facut si demersurile pentru a-i scoate legal de sub tensiune, pe motiv ca Societatea Metropolitana de Transport nu are autobuze cu care sa asigure continuitatea transportului in comun intre Dumbravita si Timisoara.
SMTT a anuntat ca abia de luni, 25 septembrie, va asigura transportul in comun pe aceasta ruta.
Intarzierile la lucrarile de extindere a soselei ce leaga Timisoara de autostrada ar putea duce la pierderea banilor europeni de catre Consiliul Judetean Timis.