TIMISOARA. Pesedistii din Timisoara spun ca au semnale ca primarul Nicolae Robu ar fi descarcat de pe internet plansa prezentata marti cu sensul giratoriu suspendat la 10 metri inaltime. Mai mult, ei spun ca este vorba de un proiect ce va fi finantat cu bani europeni si Primaria Timisoara nu poate contribui financiar.
Consilierul judetean Mihai Ritivoiu (PSD) a tinut sa sublinieze ca proiectul nu este unul al Primariei Timisoara, ci al Guvernului prin Ministerul Transporturilor, mai precis al CFR, si presupune reabilitarea caii ferate pe tronsonul Arad- Timisoara- Lugoj- Caransebes.
„Trenurile vor putea circula cu 160 km la ora. In acest moment exista o licitatie pentru un Studiu de Fezabilitate castigata de o firma din strainatate. Acest lucru prespune ca proiectantul vine si discuta cu autoritatile implicate ce presupune obtinerea de avize de la primarii si Consiliul Judetean. Maine la CJT va fi o intalnire cu reprezentantii proiectantului si arhitectii CJT. Concluzia e ca acesta este un proiecte pe fonduri UE care nu poate fi urgentat si facut in scurt timp, decat prin implicarea autoritatilor locale. E prematur sa lansezi idei pentru ca lucrurile se pot schimba. Exista un buget pt acest proiect iar orice asemena tip de lucrare faraonica pune o presiune clara asupra bugetului. Primaria Timisoara nu are vreo contributie si nu poate sa contribuie financiar (…) E regretabil ca au aparut aceste informatii false si ca ne-au fost prezentate niste planse descarcate de pe internet.Ma bucur ca au disparut aiurelile cu metrolul„, a explicat Ritivoiu.
Consilierul local Dan Idolu a adaugat ca atunci cand au fost discutiile intre cei care intocmesc studiul de fezabilitate si reprezentantii municipalitatii s-a pus problema unor supratrabersari, dar nu s-a discutat de locatii.
„La discutii s-a pus problema unor supratraversari, dar nu s-a discutat de locatii. Desenele se fac la proiectul tehnic nu la nivel de studiu de fezabilitate. Avem indicii ca primarul a dat-o jos de pe internet imaginea aceea. Acum suntem la studiul de fezabilitate care implica oportunitatea si necesitatea. Proiectantul tehnic vine cu asemenea detaliu. Giratia aceea nu s-a discutat daca e sau nu necesara„, a precizat Idolu.
Dan Idolu a adaugat ca 31 decembrie 2017 e termenul de finalizare a studiului de fezabilitate, apoi proiectul tehnic va fi gata in 6-8 luni.
Nicolae Robu a prezentat marti un proiect despre care a spus ca este al CFR care doreste sa construiasca un sens giratoriu suspendat in zona strazii Baader din Timisoara
„La intersectia Baader cu Calea Ferata. Acolo va fi un sens giratoriu la 10 m inaltime. CFR-ul va face asta. Vom avea 3 cai de acces la sensul giratoriu. Se va veni dinspre Divizia 9 Cavalerie, dinspre Baader si dinspre Demetriade. Nu va fi chiar de pe Demetriade, ci de pe noul tronson al inelului 2, facut pe proprietatea firmei. Vom avea 3 rampe cu lungimea de 230 de metri, care vor fi incidente la acea giratie suspendata la 10 m inaltime. Vom avea benzi de trafic care merg la sol, pe directiile care nu traverseaza calea ferata„, a precizat primarul Nicolae Robu.
CITESTE SI: Ce se intampla pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva? Ultimele imagini!
Intrebat daca nu cumva totul va ramane la nivel de plan, data fiind suma uriasa ce ar trbui cheltuita pentru realizarea unui asemenea sens giratoriu, Nicolae Robu a spus ca „CFR nu poate aprecia cat poate acoperi financiar din fondurile pe care le va avea la dispozitie”.