TIMIȘOARA. În ianuarie, după mai bine de 2 ani și jumătate de la momentul la care câștigă contractul de 180.000 de euro pentru realizarea documentației la viitoarea Radială Vest, firma angajata de Primaria Timisoara reușea să finalizeze Studiul de Fezabilitate, iar acesta să fie aprobat în Consiliul Local Timișoara.
CITESTE SI: Primul asfalt pe noua descarcare de pe Autostrada Vestului catre Timisoara, de la Sanandrei. FOTO si VIDEO
Documentația întocmită cu mare întârziere de FIP Consulting arată că va costa aproape 30 de milioane de euro șoseaua cu o lungime de aproape 988 de metri, care va avea 4 benzi și un pasaj peste calea ferată, cu 3 deschideri, însumând 86 de metri. Vor fi amenajate și piste de biciclete, și trotuare.
Radiala de Vest, de nici 1 km, va lega strada Gării și Pasajul Solventul de viitoarea Centură Vest și trebuie să fie gata în 36 de luni (3 ani), se mai arată în documentație.
Deocamdată, nu sunt bani pentru realizarea acestei conexiuni rutiere cu profil de drum expres, însă Primăria Timișoara își pune nădejdea în fondurile europene, mai ales că obiectivul de infrastructură a fost estimat la 27.883.520 euro cu tot cu TVA. Proiectul a fost depus deja spre finanțare la ADR Vest si sunt sanse mari să primească fonduri.
În ceea ce privește Centura Vest Timișoara, de care se va lega noul drum, aceasta are deja constructor. Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a desemnat în urma licitației compania NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ să amenajeze varianta ocolitoare. Aceasta a intrat deja în proiectare. Detalii în linkul de mai jos!
Pentru ca cele două obiective de infrastructură, Radiala Vest și Centura Ocolitoare Vest, să meargă în tandem și să existe o bună coordonare a lucrărilor, Consiliul Local a aprobat parteneriatul propus de CNAIR pentru buna gestionare a proiectelor.