Proiectul privind aprobarea unei scrisori de garantie in valoare de 75 de milioane de lei se va afla pe mesele alesilor locali saptamana viitoare. Odata ce va fi aprobat, daca RATT nu-si achita in 5 ani datoriile, Primaria va plati catre ANAF aceste dari, din veniturile viitoare pe care municipalitatea le aloca regiei de transport in comun.
„Noi vrem sa obtinem o scrisoare de garantie. Daca se poate sa luam credit, luam credit, ca sa ne acoperim aceste datorii. Garantia pe care ne-ar da-o Primaria asigura la ANAF plata datoriilor pe 5 ani. Avem datorii cam la 44 de milioane de lei, cumulate in 3-4 ani si putin peste 15 milioane de lei adunati din dobanzi si penalitati”, ne-a declarat Ioan Goia, seful RATT.
Consiliul local garanteaza cu 75 de milioane de lei printr-o hotarare, care va ajunge mai apoi la banca, spune Goia.
„Banca ne face dosarul pentru scrisorile de garantie pentru imprumut, sa vedem cum negociem mai bine. Daca dobanzile sunt mai mici pentru scrisoare, mergem pe scrisoare, daca sunt mai mici pe credit, mergem pe credit. Daca am lua creditul, am plati la ANAF tot si as ramane cu credit pe banca. E mai rentabil uneori sa platim la banca decat la ANAF. Sincer, eu as vrea sa luam credit, sa platim la zi tot”, ne-a mai spus directorul regiei.
Potrivit referatului care insoteste proiectul de hotarare, Consiliul Local Timisoara voteaza asigurarea garantiilor necesare pentru stingerea obligatiilor fiscale ale RATT in suma totala de 62.476.126 lei. Valoarea garantiilor va fi stabilita in 2 cazuri.
In prima varianta, pentru esalonarea la plata a datoriilor pe o perioada de 5 ani prin contractarea unei scrisori de garantie bancara, pentru garantarea acestor plati, avand ca si garant Primaria Timisoarei. Scrisoarea ar urma sa fie valabila 63 de luni, iar valoarea ei ar avea 73.827.100 de lei.
In cea de-a doua varianta, in cazul in care RATT ia credit pentru achitarea datoriilor, avand ca si garant Primaria Timisoarei, valoarea garantiei ar acoperi valoarea creditului in suma de 62.476.126 de lei, plus o garantie suplimentara de 10% pentru dobanzi si comisioane. In cazul creditului, un procent de pana la 80% este garantat de stat, prin banca, urmand ca municipalitatea sa dea asigurari doar pentru diferenta.