UPDATE 2: Conducerea CFR Marfa SA confirma prin vocea putatorului de cuvant, Loredana Rusu, ca Regionala CFR va fuziona cu cea din Craiova, dar spune ca aceasta masura nu presupune desfiintarea, ci transformarea acesteia in centru local. In ceea ce priveste conducerea noii structuri, care se va numi Sucursala Oltenia-Banat, nu se stie inca cine va fi director, dar, din surse neoficiale, se pare ca sediul principal se va afla la Craiova.
“Sucursala CFR Marfa Timisoara nu a trecut la Sucursala CFR Marfa Craiova. Ca parte a Programului de Restructurare si Reorganizare inceput in anul 2009, SNTFM CFR Marfa SA, incepand cu data de 01.11.2010, si-a reorganizat activitatea teritoriala. Astfel, cele 8 sucursale existente anterior acestei date au fuzionat, societatea urmand sa functioneze cu un numar de 4 sucursale, dupa cum urmeaza: Muntenia – Dobroge, Oltenia – Banat, Transilvania, Moldova. Motivele care au condus la aceste masuri organizatorice sunt generate de volumul prestatiilor si de modul in care sunt localizate pietele de transport. De asemenea, s-a avut in vedere si criteriul de reprezentare teritoriala. Pentru buna desfasurare a activitatii societatii la nivel teritorial, sucursalele restructurate raman centre zonale. Noua structura organizatorica nu presupune disponibilizari de personal, iar din punct de vedere al investitiilor, acestea isi vor urma cursul firesc”, se arata in comunicarea oficiala, formulata ca raspuns la solicitarea ziarului Opinia Timisoarei.
UPDATE1: CNCF CFR SA a remis un comunicat de presa in care sustine ca Regionala CFR Timisoara nu va fi desfiintata, dar nu face nicio referire la trecerea acesteia in subordinea Regionalei din Craiova. “Sucursala Regionala de Cai Ferate Timisoara (SRCF Timisoara) nu se desfiinteaza, angajatii urmand sa îsi desfasoare activitatea în mod normal, în continuare, si din 3 noiembrie a.c. Mentionam ca în prezent la nivel central se poarta discutii pe marginea programului de restructurare si reorganizare a companiei, administratia analizand mai multe variante de lucru. În momentul în care administratia si reprezentantii sindicatelor vor agrea o varianta finala, care sa aiba ca rezultat revitalizarea economica a companiei, aceasta va fi comunicata oficial”, se arata in comunicatul semnat de purtatorul de cuvant al institutiei, Oana Branzan.
Sindicalistii sunt convinsi ca si Infrastructura si Calatorii vor fi reorganizate. Se tem de disponibilizari.
„Eu sunt sigur ca acesta este doar un precedent, iar zilele acestea, atat Regionala de Calatori, cat si cea de Infrastructura vor fi desfiintate si trecute in subordinea Craiovei”, sustine Petrica Stoian, presedintele Aliantei Sindicatelor Miscare Comercial. El va merge maine la Bucuresti pentru a afla toate detaliile legate de aceasta „mutare”.
In acest moment Regionala CFR Timisoara numara: 2200 de angajati la Regionala Calatori, 1100 la Marfa si 4500 la Infrastructura. Oamenii sunt speriati si se tem ca isi vor pierde locurile de munca.