TIMISOARA. Reactie a consilierilor locali ai PSD, dupa aprobarea unui Regulament de Navigatie pe Bega in plenul forului legislativ local al Timisoarei.
CITESTE SI: Timisoara are Regulament de Navigatie. Ce mai lipseste?
Alesii social-democrati, care nu au votat acest proiect, sustin ca el este ilegal si inutil. Consilierii sustin ca regulamentul de navigatie pe Canalul Bega e impotriva legislatiei nationale si europene in vigoare.
„Votul este absolut inutil si chiar abuziv, deoarece, pana in acest moment, nu este infiintata conform art. 25 din O.G. 22/1999 o Administratie a Canalului Bega, care este singura enititate ce poate elabora asemenea regulamente (art.27 din O.G. 22/1999). Mai mult, potrivit legii, Ministerul Transporturilor, ca autoritate de stat in domeniul transporturilor, aproba instructiuni si regulamente obligatorii pentru activitatile de transport feroviar, rutier, naval si aerian„, se arata intr-o luare de pozitie a grupului consilierilor locali PSD.
Alesii spun ca singura entitate ce ar fi putut adopta un asemenea regulament ar fi fost o Administratie a canalului, care nu a fost constituita pana acum.
„Precizam, ca pana la aceasta data, Primaria Timisoara nu a initiat un proiect de Hotarare de Guvern, singura forma legala, prin care se poate constitui o Administratie a Canalului Bega (Memoriul nu tine loc de proiect de Hotarare de Guvern). Aceasta Administratie a canalului Bega, constituita legal, ar fi avut competente organizatorice si profesionale sa aiba atributii conform legii ca: sa asigure repararea si intretinerea infrastructurii de cale navigabila, sa asigure adancimea minima de navigatie comunicata oficial, sa asigure semnalizarea corecta, sa asigure si furnizeze serviciile de siguranta„, mai spun consilierii social-democrati.
Alesii locali cred ca intreaga vina pentru un eventual esec al proiectului de reabilitare a malurilor Begai, in care este inclus transportul in comun cu vaporase pe Bega, ce nu poate porni fara infiintarea unei Administratii, ii apartine primarului Nicolae Robu.
„Asadar, sub semnatura directorului tehnic al Primariei, dl. Culita Chis, cu girul primarului Nicolae Robu, administratia Primariei Timisoara, fara a avea nici o calitate legala, a supus votului Consiliului Local, care la randul sau nu avea competente legale si profesionale, sa aprobe un regulament de navigatie care firesc poate fi apreciat ca fiind lipsit de continut si valoare juridica, reprezentand doar expresia unui diletantism si amatorism nepermis al administratiei PMT sau este un demers politic al PNL prin care se vrea ascunderea esecului administratiei Robu si a promisiunilor electorale. Din punctul nostru de vedere o regie ca si RATT nu are competenta profesionala si organizatorica sa-si insuseasca abuziv atributiile unei Administratii a canalului Bega, deoarece RATT este doar un operator de transport. Au sprijinit aproape neconditionat acest proiect, insa atragem atentia ca un eventual esec al proiectului, de care nu suntem departe, apartine exclusiv primarului Nicolae Robu. Responsabilitatea de care fuge este aceea ca in cazul neindeplinirii indicatorilor din contractul de finantare (inclusiv transportul public in comun naval), Primaria Timisoara va trebui sa se restituie integral valoarea finantarii europene„, au mai precizat consilierii PSD.
Acestia cer elaborarea unui program ferm prin care sa solutioneze problema transportului pe Bega.
„Tragem un ultim semnal de alarma si ii solicitam primarului Nicolae Robu sa coalizeze toate energiile locale pentru elaborarea unui program coerent, cu termene si responsabilitati precise, legale si clare, in vederea implementarii proiectului„, arata consilierii locali ai PSD.
UPDATE: Primarul Nicolae Robu a rabufnit pe Facebook: ‘Grupul impotriva Timisoarei s-a reactivat’