TIMISOARA. Muncitorii mentin ritmul sustinut pe santierul de pe tronsonul 2 dintre cele patru in care a fost impartita magistrala de cale ferata Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, ce se modernizeaza cu bani europeni.
Acest segment, Lugoj – Timisoara Est, a fost si primul pe care au inceput lucrarile la infrastructura feroviara, fiind si cel mai avansat.
„Printre cele mai importante lucrări, ce se execută la ora actuală, sunt lucrările de amenajare a drumurilor tehnologice, lucrările la culeea 1, culeea 2 și pila 1, de la podul de peste râul Timiș km 523+955 proiectat, lucrări la podul de peste râul Bega km 537+305, lucrări la terasamente și construcții civile în stații„, transmit reprezentantii CFR Infrastructura Timisoara.
Recent au demarat lucrarile si pe tronsonul 3, cel care traverseaza Timisoara, de la Gara de Est pana la Ronat Triaj, dar si pe tronsonul 4, din Ronat pana la Arad.
Va reamintim, intreaga magistrala Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, de 162 de kilometri, se modernizeaza cu bani europeni prin PNRR, aproape 9 miliarde de lei.
Toate cele patru tronsoane trebuie sa fie gata la finele anului 2026. Cel mai avansat, in acest moment, este lotul 2 Lugoj – Timisoara Est.
Lotul 1: Caransebes – Lugoj (39,56km) – Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 2: Lugoj – Timisoara Est (53,91km) – FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 3: Timisoara Est – Ronat Triaj (13,86km) – Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 4: Ronat Triaj – Arad (54,86 km) – Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fara TVA)
La inchierea obiectivului de infrastructura, trenurile de calatori vor putea prinde viteze de 160 km/h, iar cele de marfa de 120.