Opinia Timisoarei

Robu da in balbaiala: Eu nu am spus ca facem metrou, am spus ca mutam liniile de cale ferata in subteran pe care sa circule si trenuri cu statut de metrou!

TIMISOARA. Dupa ce a starnit hohotele de ras ale timisorenilor anuntand ca vrea metrou in Timisoara, primarul Nicolae Robu a inceput sa se balbaie, o zi mai tarziu, spunand ca de fapt… nu vrea metrou, ci sa mute linia de cale ferata in subteran si, daca tot o muta, sa puna si un metrou sa circule pe ea. Pe dedesubt. Adica printr-un tunel. Propunerea a fost prezentata ieri de primar drept un proiect vizionar pentru Timisoara.

Definitia metroului insa i-a dat batai de cap edilului sef al Timisoarei.

„Eu nu am spus ca facem metrou, am spus ca mutam liniile de cale ferata in subteran si daca tot le avem in subteran, pe ele exista rezerva de timp in care pot circula si trenuri cu statut de metrou, mijloace de transport in comun pe cale ferata de tip tramvai. Pot circula pe aceeasi cale ferata, asta am spus si repet. Asta nu inseamna ca facem metrou. Rezulta metroul, in subsidiar”, a explicat cu multa „claritate” Nicolae Robu.

Intrebat daca nu aceasta este definitia metroului, primarul a incercat din nou sa-si argumenteze „expunerea”.

„Ba da, asta este definitia, dar una este sa spui <<faci metrou>> si alta este sa spui <<de fapt, eu mut liniile existente in subteran pentru a avea calea ferata, a societatii de Cai Ferate, dusa in subteran, si daca tot o am acolo, in mod subsidiar, am obtinut si posibilitatea de a avea metrou. E o nuanta. Plecam de la faptul ca trebuie sa scapam de calea ferata din centrul orasului, de aici plecam, de la suprafata. Scapand de ea, ajungem sa avem si metrou. Sper ca e limpede asa, da? Da?”, a tinut sa limpezeasca lucrurile  Nicolae Robu. Dar nu a reusit decat sa indeseasca ceata asupra planului sau mai mult decat …indraznet.

De fapt, primarul a fost deranjat de criticile timisorenilor facute  pe Facebook si prin comentarii pe site-urile de informatii la stirile aparute in urma declaratiilor acestuia cum ca vrea metrou la Timisoara.

Comentatorii au facut bascalie pe marginea propunerii amintindu-i in primul rand primarului ca orasul este ridicat pe o zona mlastinoasa.  Apoi,  mai in gluma, mai in serios, fara sa se mai intrebe cu ce bani si cand, oamenii au spus ca asteapta si „cea mai tare partie de schi din Romania, la Timisoara”, dar si un „aeroport subteran care sa lege Timisoara de Bogsig (comuna natala a primarului Robu din judetul Arad, n.r.), si chiar „un cosmodrom ori o pista de Formula 1” la Timisoara.

„Sunt dezamagit ca abia acum a ajuns Robu sa faca metrou. Am pierdut un pariu pe tema asta. Sper sa nu pierd si celalat in care am pariat ca pana in toamna va face cea mai lunga partie de ski din tara”, a scris Gogu.

Un alt cititor al opiniatimisoarei.ro, Adrian, s-a intrebat ce se intampla „cand prin statia subterana trece marfarul cu porci, gaini, vaci. Abia atunci statia va mirosi a parfum frantuzesc”.

„Demult n-am mai ras atat ca acum cand am vazut noua lui idee, lol. Trebuie sa-mi fac timp sa vizitez ceva orase gen Cluj, Sibiu, sa vad pe unde as putea sa ma mut ca pe aici acusi nu se mai poate circula”, a scris Miruna.

Dupa ce face cosmodrom, c-a vorbit deja cu cei de la NASA (cu care e bun priten, normal) si i-au cerut sa faca neaparat un cosmodrom pentru aterizarea OZN-urilor„, a scris un alt timisorean pe un site.

Iar in curand va demara santierul viitorul aeroport international ,,Nicushor Robu“ce va lega pe calea aerului Timisoara de Bocsig( Arad ). Evident aeroportul va fi subteran !” spune un alt cititor.

Ninfrinatul primar a promis astazi ca in piata operei face cosmodrom si la padurea verde pista de formula 1. Sa va vad eu ce ziceti cind o sa va inghesuiti la bilete la Marele Premiu al Timisoarei…„, a adaugat un altul.

Primarul Nicolae Robu s-a aratat indignat ca lumea nu a primit cu entuziasm propunerea sa cu metroul si ca planul lui a fost luat in deradere.  Ca de obicei, s-a apucat sa-i certe pe timisoreni pentru lipsa lor de…  recunostinta.

„Las la o parte toate aprecierile facute, asta e, nu e nicio problema. Eu ma asteptam sa vad o bucurie, un entuziasm, ca in Timisoara se face asa ceva. Dar vad ca unora numai de dragul de a fi critici la adresa primarului, care e foarte vesel, dupa cum puteti remarca, le place sa ramana calea ferata pe acolo, sa le suiere trenul la urechi, sa fie acel morman de pamant pe care se strang pungi si tot felul de mizerii, unde oamenii certati cu bunul simt si cu civilizatia depoziteaza gunoaie, unde se aciuiesc <<homelesi>>, e mai bine asa se pare. Decat sa fie acolo un spatiu ultramodern, iar dedesubt sa circule trenurile. Iar daca tot circula trenurile, se pare ca unii sunt deranjati daca ar merge si un tren, ca nu se face metrou, asa cum ati spus, se duc liniile ferate in subteran… iar data tot se duc liniile ferate in subteran si daca tot este o frecventa destul de rara a trenurilor, dupa cum stim, e rational sa circule acolo si un tip de metrou, hai sa-i zicem, care sa faca legatura intre Gara de Nord, zona Mall, Gara de Est, aeroport. In loc sa spunem <<domne’, ce treaba extraordinara>>, pai sa spunem <<nu, ce-i cu aiureala asta, sa ramana mizerie, ca asta e Timisoara, sa n-o schimbam>>. Ce sa zic, asta e!”, a tinut sa explice edilul Timisoarei.

CITESTE SI: Primarul Nicolae Robu vrea sa faca METROU la Timisoara!? Viseaza sa mute in subteran calea ferata care taie orasul

Cum de s-a ajuns la aceasta solutie, care a fost trecuta in PUG-ul Timisoarei? Explica tot Nicolae Robu. E mai ieftina mutarea caii ferate in subteran decat ridicarea pe estacada sau scoaterea acesteia in afara orasului.

„E cea mai rationala solutie, oameni buni. Vreti estacada? Hai sa discutam asa omeneste, e si asta o formula. Vi se pare ca in loc sa fie un bulevard frumos, ultramodern, realizat cu toate dotarile sale, cum v-am spus ieri, intr-un concept unitar, de secol 21, ar fi mai bine sa avem estacada in zona respectiva? N-ar fi! A treia posibilitate ar fi mutarea in afara orasului. Pai asta este mult mai costisitoare, trebuie sa faci exproprieri, sa iei terenuri, nu trebuie sa faci numai teren cat e latimea caii ferate, iti trebuie o marja, in stanga-dreapta. Terenul acesta costa foarte mult, ai probleme prin instanta ca sa faci exproprierea. Nu mai e nicio utilitate suprapusa, nu poti avea aici acele vagoane tip metrou sau tramvai care sa-ti asigure o legatura rapida intre obiective importante. Eu atunci cand am spus transport in comun urban am gandit in termenii acestia, nu sa faci statie la fiecare suta de metri, poti sa ai o statie la Gara de Nord, o statie in zona Mall, o statie la Gara de Est si o statie la metrou. Vi se pare ca nu e rational? Asa ceva exista in alte parti, nu e nicio inventie”, a completat primarul.

 

Exit mobile version