TIMISOARA. Elevii timisoreni vor putea merge la scoala cu microbuze, cel mai probabil incepand de anul scolar urmator. Anuntul a fost facut de primarul Nicolae Robu, care vrea sa cumpere mai multe microbuze pentru RATT, cu toate ca municipalitatea inca plateste rate pentru autobuzele cu burduf, aproape 7,5 milioane de lei, in bugetul de anul acesta. O prostie a fostei administratii, considera primarul Timisoarei.
Autobuzele articulate pentru care Primaria Timisoara inca plateste rate apare in proiectul de buget pe anul 2013, care va intra miercuri in dezbatere publica, urmand ca joi sa fie aprobat de alesii locali.
Edilul a cerut o analiza sefului RATT, Ioan Goia, pentru a afla de cate microbuze ar avea nevoie Timisoara. Aceastea ar urma sa-i duca pe elevi la scoala si apoi inapoi in cartierele in care locuiesc, mai ales in orele de varf.
„Vom cumpara microbuze, asta vreau sa cumparam. Vrem sa cumparam microbuze, le vom lua probabil pe credit furnizor, vom vedea, dar ca dorinta este sa achizitionam microbuze care dimineata sa duca elevii la scoala, cand sunt ore de varf in trafic, dupa-amiaza sa ii ia pe elevi de la scoala si sa-i duca acasa, in Timisoara, iar intre aceste momente de varf, cand elevii merg la scoala, respectiv se intorc de la scoala, sa fie folosite ca mijloace suplimentare pe anumite trasee. Asta e gandirea”, ne-a declarat primarul Nicolae Robu.
Primarul Timisoarei este de parere ca un microbuz se strecoara mult mai usor pe strazile din Timisoara.
„De ce sa circule la ore la care nu exista trafic un autobuz articulat care ocupa foarte mare suprafata pe carosabil, de ce sa circule cu 10 calatori, cand in acel interval de timp un microbuz ar fi perfect? RATT a avut o solicitare din partea mea sa faca o analiza, dar nu se pune problema sa achizitionam acum, asta va fi, daca vom achizitiona, in a doua jumatate a anului”, a mai spus Robu.
„Cata vreme voi fi eu primar, nu se va mai cumpara niciun autobuz articulat in Timisoara, pentru ca, dupa parerea mea, este o prostie sa achizitionezi in Timisoara autobuze articulate. Timisoara este un oras care nu are bulevarde foarte lungi si traseele autobuzelor au foarte multe schimbari de directie la 90 de grade. In plus, la un oras de marimea Timisoarei nu ai numarul de calatori care la o frecventa normala in trafic sa-ti poata umple un autobuz articulat. Autobuzele trebuie sa fie mai mici si sa circule mai des”, considera Nicolae Robu.
Cat despre tramvaie, si pentru acestea apar bani in noul buget: 500.000 de lei pentru „tramvaie noi” si 200.000 de lei pentru „tramvaie vechi”. Acesti bani vor fi folositi insa pentru reabilitarea tramvaielor deja existente in parcul auto al RATT.
„Intelegem ca parcul de tramvaie al Timisoarei este necorespunzator, dar daca vom face o achizitie sau nu, vom vedea pe parcurs. Cel mai probabil vom recurge la reabilitarea unor tramvaie, vom vedea cate, va fi unul pentru inceput si daca vom fi multumiti, vom reabilita si altele. Reabilitarea inseamna transformarea unui tramvai in unul ca si cele noi, exceptand sasiul, in rest totul este nou-nout, identic cu ce se poate gasi pe un tramvai nou. In ideea in care se intrevede o perspectiva de a putea cumpara tramvaie noi din fonduri europene, evident ca vom schimba tot parcul de tramvaie si vom incerca sa cumparam cele mai moderne tramvaie care exista. Pe alte surse, cum ar fi creditele bancare, nu ne putem permite sa cumparam tramvaie noi. Asta este concluzia ferma”, a conchis Nicolae Robu.