Opinia Timisoarei

Romanii isi cumpara haine de aproape 2 miliarde de euro pe an. Vezi care sunt cele mai valoroase branduri de pe piata!

 

Piata romaneasca de imbracaminte este evaluata la aproape 2 miliarde de euro, iar pana in 2020 va creste de peste doua ori. Zeci de retaileri internationali se lupta pentru o felie cat mai mare de pe acest segment.

Peste 20 de magazine cu articole vestimentare au fost deschise in ultima luna in Romania, iar toate semnele indica alte inaugurari in tara. Piata locala de imbracaminte este evaluata la 1,9 miliarde de euro si va creste constant in urmatorii ani. Astfel, pana in 2015 va ajunge la 2,9 miliarde de euro și la 4,2 miliarde de euro in 2020, potrivit datelor Euromonitor International, informeaza www.zf.ro.

Retailerul suedez H&M, care a intrat pe piata la finalul lunii martie, a anuntat recent ca inaugureaza trei magazine noi in luna noiembrie, urmand a ajunge la 11 unitati in Romania.

Suedezii au avut in perioada martie-august vanzari de aproximativ 21 de milioane de euro cu o retea de sase magazine, potrivit unui raport financiar al companiei, respectiv incasari zilnice de circa 23.000 de euro pentru fiecare magazin, potrivit calculelor Business Magazin.

In aceste conditii, cu noile deschideri si daca vanzarile raman la un nivel constant, H&M ar putea depasi anul acesta (9 luni de functionare) 40 de milioane de euro.

Nici liderul pietei, Inditex, nu a stat degeaba in acest an, deschizand peste 20 de unitati pentru cele sapte branduri din portofoliu (Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home, Oysho si Massimo Dutti), semn ca are incredere in consum.

Kenvelo, una dintre cele mai vechi prezente de pe piata locala, are un nou plan de extindere: preia franciza Lee Cooper si face un parteneriat cu germanii de la Tom Tailor. Cele doua branduri ar putea ajunge la o retea de 30 de magazine fiecare in urmatorii trei ani.

Italienii de la Stefanel nu au dorit sa lase anul sa treaca fara o deschidere, mai ales dupa ce au fost nevoiti sa inchida magazinul de pe Calea Victoriei, iar lantul a ajuns din nou sa numere zece magazine.

Marile lanturi internationale nu sunt singurele care isi fac curaj sa intre pe piata, care mai are putin pana ating valoarea de doua miliarde de euro.

Brandul de lux Gerard Darel a deschis cea de-a doua unitate din Romania, la Bucuresti.

Cred ca mai este loc de noi magazine Gerard Darel pe piata din Romania, motiv pentru care cred ca vom mai deschide inca unu la Bucuresti, unu la Timisoara si unu la Constanta sau Iasi„, spun reprezentantii companiei.

Georgiana Palaz Hagima nu ofera un orizont de timp pentru aceste deschideri, insa afirma ca se asteapta ca anul viitor cifra de afaceri sa ajunga la un milion de euro.

Tot in aceasta luna s-a deschis, in Bucuresti, un alt magazin cu „alura” frantuzeasca, L’Atelier des Enfants, care vinde colectiile pentru copii ale marilor designeri precum Boss, DKNY, Timberland si Calvin Klein.

Dupa o investitie de 110.000 de euro, magazinul ofera spre vanzare 2.000 de produse pentru copii.

Exit mobile version