Dependenta Romaniei fata de investitiile francezilor nu tine numai de exporturi, ci si de locuri de munca. Spre exemplu, in afara de cei 13.500 de angajati ai uzinei Dacia, pe piata locala alti 100.000 de oameni sunt angajati la furnizorii Dacia, care nu produc componente doar pentru uzina de la Mioveni, ci si pentru export.
Productia actualei generatii a modelului Logan se va opri definitiv in decembrie 2012, noua generatie, denumita „proiectul X52”, urmand sa intre pe linia de fabricatie, scrie Ziarul Financiar.
„Uzina de la Mioveni are in pregatire noi proiecte, vehicule si organe mecanice. Pentru industrializarea acestor proiecte sunt prevazute investitii importante. Dintre lucrarile in curs putem mentiona extinderea cladirii Presaj sau extinderea turnatoriei de aluminiu. Referitor la valoarea investitiilor sau lansarile de noi modele, acestea vor fi comunicate la momentul oportun”, au declarat oficialii din cadrul Directiei de Comunicare a Automobile Dacia.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Jerome Stoll, directorul de vanzari al Renault, noul model Logan ar putea fi lansat pe piata la sfarsitul acestui an sau inceputul anului viitor. Primul model care face trecerea la „noua generatie” a modelelor Dacia este Lodgy, care are doar 55 la suta din componente comune cu cele de pe platforma Logan. Spre comparatie, SUV-ul Duster lansat in 2010 are aproximativ 70% din componente comune cu cele ale unui Sandero. In acest caz, viitoarea generatie va avea componente comune cu actualul model.