TIMISOARA. Balbaiala din ultimele zile a CNAIR s-a incheiat cu deschiderea traficului pe lotul 4 al Autostrazii Lugoj – Deva, miercuri dupa-amiaza.
Soferii pot circula pe cei 22 km pentru care a fost facuta receptia inca de luni, din moment ce tronsonul soselei de mare viteza a fost deschis circulatiei, miercuri seara, in jurul orei 19.00.
Dupa ce initial CNAIR a auntat ca nu poate deschide segmentul 4, intrucat bretelele de descarcare sunt pe lotul 3 care a fost refuzat la receptionare din cauza unor ‘neconformitati’, iar ministrul Transporturilor Razvan Cuc, venit pe autostrada marti, sustinea ca spaniolii care au construit tronsonul 3 au primit termen 10 zile, pana joia viitoare, sa remedieze toate problemele si ca abia atunci vor fi inaugurati cei 43,28 km, miercuri reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au gasit o solutie. Aceasta dupa ce au curs criticile soferilor.
S-a decis receptionarea a doar 800 de metri din Lotul 3, fara acordul constructorului, care sa cuprinda bretelele de descarcare a traficului inspre DN 68A. Astfel, se poate folosi de catre soferi in totalitate Lotul 4, de la Soimus la Ilia.
In urmatoarele zile, se va deschide si Lotul 3, cel mai probabil luni.
Raman in aer aproape 10 km pe Lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva. Vor costa 300 de milioane de euro
Insa, chiar si atunci cand vor fi complet deschise ambele loturi 3 si 4, tot nu vom putea merge prea curand de la Timisoara pana la Sibiu doar pe autostrada.
Aceasta pentru ca, deocamdata, raman in aer aproximativ 10 kilometri de autostrada, intre Margina si Holdea, pentru construirea carora abia in urma cu cateva saptamani CNAIR a reusit sa lanseze licitatia.
Este vorba de bucata ramasa in aer intre Margina si Holdea, pe Lotul 2, scoasa din contractul initial dupa ce a fost revizuit Acordul de Mediu, iar constructorii s-au trezit ca mai au de facut noi tuneluri ‘pentru ursi’, lucru la care nu se angajasera cand au castigat licitatia.
In toamna lui 2017, ministrul Transporturilor Razvan Cuc anunta ca este iminenta lansarea licitatiei pentru acest fragment de autostrada. Insa n-a fost asa.
Abia in urma cu cateva zile, CNAIR a lansat licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si cauta un constructor caruia sa ii incredinteze contractul „Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Sectiunea E si finalizare Sectiunea D in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.
Conform conditiilor din Acordului de Mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri, ce vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m, din care parte carosabila 2×3,75 m, banda de incadrare de 0,25 m, banda de urgent de 2,50 m si acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.
De asemenea, tunelurile vor fi prevazute cu galerii de evacuare in caz de urgente, nise de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalatii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor si echipament ITS.
Valoarea estimata a lucrarii este de 1.560.501.398 lei, adica peste 300 de milioane de euro fara TVA.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 28 august.
In cazul ideal in care nu vor exista contestatii si pana in iarna va fi desemnat un constructor pentru acest segment de autostrada, e greu de crezut ca mai devreme de 3 ani soseaua de mare viteza va fi gata.
Lucrarile la Lotul 4 al Autostrazii Lugoj – Deva, care are o lungime de 22 km, au pornit in urma cu 5 ani. Cea mai cunoscuta piedica in calea lucrarilor, despre care s-a vorbit ani la randul, au reprezentat-o cei cativa lilieci protejati din grota de la Soimus, care in 2017 au fost mutati in Pestera Romanesti din Timis. Acestora insa li s-au adaugat si alte probleme spinoase, cum ar fi relocarea mai multor stalpi de inalta tensiune apartinand Transelectrica si E-Distributie.
Lucrarile la Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, cu o lungime de 21 km, au pornit acum 6 ani.