TIMISOARA. Fara taieri de panglici, s-a deschis traficul rutier pe Podul Dragalina la Timisoara, luni la amiaza.
Un tramvai a facut un test, insa garniturile mai au de asteptat pana cand primesc verde, intrucat locul in care intorc, in zona Garii de Nord, in fapt o parte din bucla, este pe terenul celor de la Elba, iar reprezentantii fabricii nu sunt de acord ca garniturile sa treaca pe acolo.
Mai mult, cei de la Elba au ridicat si un gard in dreptul buclei de tramvai, pentru ca garniturile sa nu treaca.
In anul 1991 fabrica Elba a intrat in proprietatea acelui teren, iar reprezentantii Primariei Timisoara au solicitat in instanta anul acesta dreptul de folosinta a liniei care este in proprietatea municipalitatii.
Reprezentantii Primariei Timisoara si cei ai STPT au purtat discutii cu cei de la Elba pentru deblocarea situatiei. Dar, in zadar.
„Aceasta proprietate apartine Elba, avem acte. De peste 1 an de zile am facut demersuri catre dvs sa rezolvam amiabil situatia. Inclusiv sambata am fost la primarie toata echipa si n-a venit nimeni. Apoi ati intentat un proces care e pe rol. Mai mult, in cursul acestui weekend s-a patruns pe teren si putem face plangere penala. Noi vrem sa rezolvam amiabil, intr-o maniera echitabila de ambele parti„, sustin reprezentantii Elba
„Timisorenii nu pot beneficia de linii pentru ca dvs ati blocat accesul la proprietatea noastra. Liniile sunt prorpietatea noastra. Presupunand ca aveti dreptul la proprietate pe teren, nu stiti ca atunci cand exista o constructie pe teren, e o constructie publica, avem dreptul la servitute. Vom vedea cine v-a dat proprietatea statului pe domeniul public, pe ceva de interes public. Daca ne lasati sa folosim linia, ne retragem plangerea din instanta„, a spus primarul Nicolae Robu.
***
In jurul orei 12.30 primele masini au putut patrunde pe podul reabilitat, chiar daca mai sunt unele lucrari si retusuri de realizat in zona.
In cursul diminetii, echipe de maturatori erau la treaba si curatau de zor fiecare fir de praf, utilajele firmei de salubrizare spalau bordurile, angajati ai STPT faceau ultimele verificari la liniile de tramvai, iar muncitorii puneau ultimele petice de asfalt in zonele pietonale de la capetele podului.
Va reamintim, lucrarile la podul Dragalina au fost oprite la scurt timp dupa ce au inceput, la jumatatea lunii iulie a anului 2018, pentru a se face modificari la proiect, dupa ce au fost descoperite o serie de retele de utilitati care nu figurau in documentele primariei. Atunci, a durat aproximativ 3 luni pana la reluarea lucrarilor, care au fost insa intrerupte din nou, odata cu venirea iernii.
Astfel, tot acest timp in care nu s-a putut lucra, si anume 10 luni, s-a adaugat termenului de executie initial, care era februarie 2019.