Opinia Timisoarei

S-a impotmolit prima licitatie, de peste 5 milioane de euro, pentru Terminalul Cargo de la Aeroportul Timisoara. A fost anulata procedura prin care se cauta o firma sa amenajeze un centru logistic pentru transporturile aeriene de marfa

TIMISOARA. Dupa ce in vara a fost aprobat Studiul de Fezabilitate, iar finantarea a fost asigurata de Ministerul Transporturilor, in toamna Aeroportul International Timisoara a pornit in cautarea unei firme care sa construiasca o prima structura din viitorul Terminal Cargo.

CITESTE SI: Administratia Fritz se pregateste de inmormantarea Colterm la Timisoara. Ortu’ popii – 70 de milioane de euro. Explicatiile administratorului special 

Licitatia pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor a fost lansata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si a fost inscrisa o singura oferta, cea a Eldiclau Prest cu mai multi subcontractanti.

Zilele trecute insa, in timpul evaluarii financiare, procedura a fost anulata, dupa ce oferta depusa a fost declarata drept inacceptabila ori neconforma.

Este de asteptat acum ca reprezentantii Aeroportului International Traian Vuia Timisoara sa reia licitatia in scurta vreme, mai ales ca are deja banii pentru pornirea investitiei.

Valoarea estimata a contractului era de 22.415.750 lei fara TVA, adica aproape 5.500.000 de euro cu TVA.

Viitorul Centru logistic pentru gestionarea transporturile aeriene de marfa se va amenaja in zona Aeroportului Timisoara pe un teren de 20.000 mp.

Acesta va avea o hala de depozitare, o cladire administrativa de birouri, o casa poarta, anexe si parcari.

Suprafata de teren pe care se va realiza centrul logistic este de 20.000 mp.

Hala va fi de forma paralelipipedica vitrata, inclusiv la nivelul acoperisului, in interiorul careia se va monta o instalatie mecanizata de sortare marfa.
Cladirea administrativa va avea parter si 2 etaje si va fi legata direct de hala de marfa.
La accesul principal se va amenaja o ‘casa poarta’ cu un punct de control acces.
Vor fi realizate instalatii electrice si sisteme de climatizare si de securitate moderne, lifturi si platforme, sistem de iluminat si panouri fotovoltaice.

Acest terminal va fi parte din viitorul Centru Logistic Intermodal Cargo planuit a fi construit pe Aeroportul International Traian Vuia Timisoara in urmatorii ani si va deservi Posta Romana si alte firme de curierat.

Oameni de afaceri din Emiratele Arabe Unite si-au aratat deja interesul pentru aceasta infrastructura de amploare, estimata la peste 300 de milioane de euro, care ar transforma AIT intr-un puternic nod comercial regional european.

O delegatie din Abu Dhabi a vizitat Aeroportul Timisoara impreuna cu ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu in luna august.

In acest moment, la Aeroportul Timisoara are in derulare alte doua investitii importante cu bani europeni care trebuie finalizate pana de Craciun, anul acesta.

Este vorba despre noul Terminal de Plecari Curse Externe, aflat in santier, care va avea o suprafata construita de 12.000 mp, 6 filtre de securitate, 18 ghisee check-in si 6 porti de scanare automata a documentelor. Constructia va completa Terminalul de Sosiri Curse Externe care este in exploatare din iulie 2021. Constructorul SC Concelex SRL din Bucuresti trebuie sa finalizeze lucrarile pana la data de 31 decembrie 2023. Contractul are o valoare de 88,99 de milioane de lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata din 3 surse: fonduri europene nerambursabile (POIM 2014-2021), bugetul de stat, veniturile proprii ale aeroportului.

Cea de-a doua investitie in lucru cu bani europeni de la Aeroportul Timisoara este modernizarea sistemului de securitate, cu peste 21 de milioane de euro. Precon Transilvania a fost declarata firma castigatoare a licitatiei si contractul atribuit la inceputul lunii ianuarie.

Investitia priveste drumul perimetral de securitate si imprejmuirea aeroportului, modernizarea sistemului de supraveghere video cu circuit inchis a zonelor publice exterioare si interioare, a zonelor de operatiuni aeriene, dar si a celor de securitate cu acces restrictionat.

Totodata, se are in vedere modernizarea punctelor de acces, a sistemului de control si monitorizare acces autovehicule in perimetrul aeroportului, dar si amenajarea unui spatiu optim care sa adaposteasca o celula de criza in cazul unei situatii critice si realizarea unei substatii PSI pentru interventie rapida.

Descriere proiect de investitii:

– Drum perimetral de securitate minim: 8.400 m

– Gard perimetral de securitate minim: 12.614 m

– Sistem de supraveghere video cu circuit inchis pe intregul perimetru al zonei de operatiuni aeriene minim: 252 camere TVCI

– Modernizarea/refacerea punctelor de control acces 1, 2 și 5, insumand minim 750,15 mp

– Modernizare sistemului de supraveghere video cu circuit inchis a zonelor publice exterioare si interioare, a zonelor de operatiuni aeriene si a partilor critice ale zonelor de securitate cu acces restrictionat, cuprinzand minim 322 camere TVCI

– Modernizare sistem de control si monitorizare a accesului autovehiculelor dinspre zonele publice prin cele trei puncte de control

– Realizare substatie PSI pentru interventie rapida cu suprafata construita de minim 647,20 mp

Si acest proiect trebuie sa fie gata pana la finele acestui an.

 

 

Exit mobile version