S-a semnat contractul de finantare pentru Pasajul Solventul, singurul proiect pentru care Primaria Timisoara a reusit sa obtina finantare prin Programul National Anghel Saligny

TIMISOARA. In toamna anului trecut, primaria Timisoara depunea mai multe proiecte pentru a le finanta cu bani din Programul National Anghel Saligny, dar singura cerere aprobata a fost cea pentru Pasajul Solventul.

CITESTE SI: Cati oameni vor putea urca deodata in gradina verticala pregatita pentru deschiderea Capitalei Culturale a Europei la Timisoara? Instalatia cu peste 1300 de plante, aproape gata in Piata Victoriei. Foto

Acum, autoritatile anunta ca au si semnat la Bucuresti efectiv contractul pentru finantarea proiectului, in valoare de 43 de milioane de lei.

Investitia cuprinde un drum care subtraversează liniile de cale ferata si include o linie dubla de tramvai, piste de bicicleta, trotuare si doua benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersectia cu strada Garii se va realiza un sens giratoriu, care-l va inlocui pe cel existent.

Valoarea de cofinantare din bugetul local este de 89 de milioane de lei (TVA inclus), iar valoarea totala a proiectului este de 132 de milioane de lei (TVA inclus).

Va reamintim, in luna decembrie s-a implinit un an de la momentul predarii amplasamentului catre constructori la Pasajul Solventul, unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Timisoara.

Situatia pe santier nu a fost insa una roz, avand in vedere ca lucrarile nu au avansat insemnat. S-au turnat peretii de sustinere la capatul dinspre fosta platforma industriala, au fost relocate retelele de utilitati in zona platformei industriale si catre Calea Bogdanestilor, s-au montat armaturile grinzii de coronament si s-au facut sapaturi pentru drumul de acces in viitorul pasaj, spuneau reprezentantii Primariei, la finalul anului trecut.

In zona dinspre cartierul Ronat s-a realizat ‘canalul de ghidare’, a fost montata grinda de dirijare pentru viitorul perete mulat, de sustinere si, urma excavarea pamantului pe tronsonul de sub liniile de cale ferata.

La jumatatea lunii decembrie 2021, Primaria Timisoara a predat amplasamentul catre antreprenorul care trebuie sa construiasca Pasajul Solventul, pe sub 10 linii de cale ferata, aceasta dupa ce contractul fusese semnat inca din septembrie 2020 cu asocierea formata din Spic Internazionale (lider/ Italia) Pod-Proiect (Iasi)- Sylc Con Trans (Arad), cu alti 7 subcontractori.

***

Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.

Conform proiectului, prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axa drumului, care va face legatura intre linia de tramvai de pe Calea Bogdanestilor si o linie de tramvai noua pe strada Garii.

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie 2020, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87.

Lucrarile cuprind:
– Executia unui pasaj rutier inferior, perpendicular pe axul caii ferate, care va face legatura intre Calea Bogdaneştilor şi strada Garii şi include: o platforma cu o linie cale pentru tramvai amplasata in mijlocul carosabilului; cate 2 benzi de circulatie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului; trotuare pietonale si piste pentru biciclisti amplasate pe ambele parti. Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferata de 65 de metri(10 linii cale) si o lungime totala de 87,10 metri.
– Amenajarea bretelelor carosabile la pasaj prin amenajarea strazilor Cassian Munteanu si Barierei in perimetrul pasajului-carosabil si trotuare, amenajarea Caii Bogdanestilor-carosabil la 4 benzi de circulatie, linii de tramvai, noi locuri de parcare si un sens giratoriu in intersectia cu strada Garii, amenajarea strazii Garii, prin refacerea partii carosabile la 4 benzi de circulatie rutiera si linii de tramvai.
– Refacerea si extinderea retelelor de utilitati, alimentare cu apa, canalizare, retea electrica pentru iluminat public si sustinerea liniei de contact pentru tramvai.
– Amenajarea a 5534 mp de spatii verzi.

 

Advertisement Advertisement
Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Fritz bai impostorule, de doi ani jumate ne arati aceleasi poze unde au decopertat aia doua rabe de pamant. Asta trebuia sa fie gata de mult. De podul din fata pasajului nu mai ciripesti nimic??

  2. Care e stadiul proiectului in 2 Februarie 2023 ? Nu puteti sa intrebati la primarie ? Sau constructorul ? Ati luat o stire de pe site-ul primariei, ati adaugat date din articolul vostru din Noiembrie 2022, niste date din proiect si PAC ! a iesit o stire. Felicitari ! Un articol care nu aduce nimic nou.

    • Sa intrebe jurnalistii ce? Este exact in stadiul din imaginile filmate la final de noiembrie si din descrierea ziaristilor. Nu s-a schimbat absolut nimic. Oare te-ai prins ca e iarna si iarna aia nu muncesc?

      • Care iarna ba?

  3. Gunoiu asta de untermensch din aceste proiecte isi ia parandaratul

  4. …pai , HAI SA INTREBAN ECHIPA DE RUBENI SI LATCAI ,din jurul lui FRITZ -ulica..!! ..
    ..atat timp cât SECTANTUL -maestru doar în DEZBINARE SI ORATORIE se da drept stiutor , proiectul NU SE VA FINALIZA, decât cu un nou scandal ca și cel de pe REABILITARE bd CETĂȚII..
    ..mare achiziție CIRCARUL FLORESCU, este EXACT PORTAVOCEA care ii lipsea echipei DE RUBENI SI LATCAI ..!!!

  5. Fain! Si mai departe, pana in Calea Șagului?!
    La ce ritm are guvernul in alocările bugetare, pentru infrastructura Timișoarei, mă aștept ca nepoții nepoților mei sa poată da un tur orașului, pe acest „inel”!
    Așa ca, fiind spuse cele de mai sus, pregătiți-vă de o adevărată saga intr-o frăție a politicienilor. 😉

  6. Nu va fi finalizat în următorii 5 ani .

  7. 🤣🤣🤣 prosteală marca neamțul vorbăreț…a venit călare pe bicicletă și după a trecut repede la mașină și vilă de 300.000€ 🤣🤣🤣 timișoara asta îi plină de inteligenți.