TIMISOARA. Soseaua care face legatura intre Timisoara si autostrada Vestului, cel care trece prin Dumbravita si Giarmata, va fi largit la patru benzi, cate doua pe fiecare sens de circulatie. Contractul de finantare a fost semnat marti.
CITESTE SI: Imagini cu o vulpe si un caine care se joaca in fata unei gospodarii din Timis
Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” costa 80,34 milioane de lei.
Din aceasta suma totala, 66,48 milioane sunt bani europeni, iar de la bugetul de stat vin 8,8 milioane. În acest proiect, Consiliul Judetean Timis este asociat cu Primaria Timisoara si Primaria Dumbravita in acest proiect si va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, si inca 1,35 milioane, adica 2% la suta din valoarea eligibila a proiectului.
CITESTE SI: Marius Sadoveac revine in handbalul romanesc. Multiplul campion va juca la Poli Timisoara
Contractul de finantare a fost semnat marti, cu o intarziere de cateva luni din cauza ca Primaria Timisoara nu a platit o datorie financiara de un milion de lei catre Ministerul Dezvoltarii. Si tocmai din cauza acestor stalpi, largirea soselei ar putea sa nu fie gata mai devreme de patru ani si jumatate.
„Vom putea da drumul licitatiei pentru proiectare si executie. Acest proiect este impartit pe doua tronsoane. Primul este de la Centura Timisoara la urcarea pe A1 si acolo se va putea lucra in prima faza. A doua etapa, cea de la sensul giratoriu Timisoara-Dumbravita pana la sensul giratoriu de la centura, nu depinde de noi. Depinde de Primaria Timisoara, care este partener in acest proiect. Va trebui sa mutam stalpii din proiectul european de extindere a linei de troleibuz. Durata de executie a acestui proiect este de 56 luni, aceasta insemnand pana la ultima cerere de rambursare”, a declarat presedintele CJ Timis, Calin Dobra.
„Am avut multe discutii pe aceasta componenta. Proiectul (de extindere a liniei de troleibuz – n.r.) este in perioada de post-implementare si, teoretic, el trebuie sa fie in parametri pe toata durata, adica minimum 5 ani de la terminarea lucrarilor. Perioada de 56 de luni pentru acest proiect este un maxim asumat, calculand ca, fara avand in acest moment, o solutie agreata de toti partenerii de a muta stalpii in bune conditii, fara a afecta foarte mult transportul public. De aceea a fost impartit proiectul pe sectoare, pentru a se pune face pregatirea amplasamentului, toate lucrarile in zona si, in momentul in care sunt gata, se vor muta unii stalpi, pentru ca nu toti trebuie mutati (…) in momentul in care se pun de acord partenerii din acel proiect, cred ca acest lucru se poate face mult mai repede, dar nu cred ca a vrut nimeni sa-si asume, pentru ca nu am avut o solutie clara. Eu cred ca acest lucru se va putea face mai repede decat acest termen maxim estimat”, a declarat, la randul lui, Sorin Maxim, directorul ADR Vest.
CITESTE SI: Doliu la un liceu de elita din Timisoara. S-a stins una dintre cele mai indragite profesoare
Extinderea tronsonului de la iesirea din Timisoara pana la legatura cu Autostrada nu ar putea intra in santier mai devreme de 2021, intrucat va dura destul de mult pana cand stalpii retelei de transport public cu troleibuzul vor fi mutati.