Opinia Timisoarei

S-a surpat pamantul pe liniile de cale ferata la Pasajul Solventul din Timisoara, din cauza impingerii chesonului. Trenuri afectate. FOTO

TIMIȘOARA. Prima problemă gravă produsă de șantierul de la Pasajul Solventul la Timișoara. În timp ce muncitorii împing chesonul viitorului pasaj pe sub liniile de cale ferată, deja s-a produs o surpare de pământ între șine.

Imaginea de mai jos ne-a fost trimisă la redactie de un cititor opiniatimisoarei.ro, căruia îi mulțumim.

Duminică, trenurile care veneau de la Jimbolia și Reșița nu au putut ajunge în gară. Călătorii povestesc că le-au fost dați banii înapoi pe biletele RegioTrans.

Reprezentanții CFR Infrastructură au cerut Primăriei Timișoara să găsească rapid o soluție împreună cu specialiștii firmei care construiește la Solventul.

În 26.01.2025, după o etapă de împingere a chesonului, a apărut o surpare a terenului între liniile CF Rampă Veche și CF Rampă Mare.
În 27.01.2025 s-a întrunit o comisie mixtă formată din Antreprenor, Beneficiar, Supervizor, reprezentanții CNCFR SA – SRCF Timișoara, pentru a stabilii condițiile de lucru în siguranță a execuției pasajului. Lucrările de împingere a chesonului se vor relua după emiterea de către Proiectant a soluției de remediere, inclusiv a condițiilor de execuție cu perturbarea minimă a traficului feroviar.
În urma surpării terenului pe zona liniei de garare în remiza SC RegioCălători SA, au existat perturbări în circulația feroviară. Circulația afectată de incident este reluată parțial în acest moment„, au transmis pentru opiniatimisoarei.ro reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Pornită la începutul lunii decembrie a anului trecut, operațiunea de împingere a structurii de beton de la Pasajul Solventul din Timișoara a fost acum oprită până la găsirea unei soluții.

Viceprimarul Ruben Latcau spune ca el a anticipat aceasta problema.

Am anticipat-o. Acum 5-6 luni de zile, înainte să înceapă împingerea, în mai multe declarații de presă am spus că ne așteptăm să avem probleme de sol și va fi o impredictibilitate și o incertitudine legată de ritmul în care putem să avansăm, dat foarte mult de contextul de sol. Primele două linii pe sub care deja am trecut au fundația de peste 100 de ani, sunt din perioada austro-ungară. Nu a mai intervenit nimeni în mod susținut pe fundație. Cu siguranța de-a lungul timpului au existat acolo cămine, rețele de utilități care au fost schimbate, au fost zeci de intervenții de-a lungul timpului, intervenții care au săpat la fundația liniilor, unde au fost umplute, poate nu au fost făcute compactările cum trebuie și astfel de probleme au fost probleme pe care le-am anticipat. Nu suntem sistați cu șantierul. Într-adevăr, împingerea propriu-zisă a fost oprită ieri„, a transmis viceprimarul Ruben Latcau.

Proiectantul va dispune printr-o dispoziție de șantier anumite modificări, și probabil până la sfârșitul acestei săptămâni vom relua împingerea. Am făcut o ridicare topo generală pe toate liniile, și vom face monitorizare foarte exactă, mai ales că ne apropiem de următoarea linie. Următoarea linie pe sub care vom trece va fi linia care ne conectează cu Serbia și e evident important să monitorizăm minut cu minut modul în care afectează împingerea stratul de la suprafață, și probabil vom reduce un pic ritmul de împingere„, a adaugat Ruben Latcau.

Conform graficului, chesonul, care arată precum o casetă, de 70 de metri lungime și 28 lățime, trebuie să străpungă pământul de sub cele 10 linii de tren, spre Calea Bogdăneștilor.

A si înaintat in ultimele saptamani. O arată și imaginile surprinse de cititorul opiniatimisoarei.ro care monitorizează obiectivele de infrastructură din Timișoara și din județ.

Cu ajutorul preselor hidraulice, structura împinge pământul la 2 metri sub calea ferată, iar acesta este excavat, în partea cealaltă, cu ajutorul utilajelor.

Tehnica de străpungere a pământului, cu tot cu ‘tunel’, trebuia să nu afecteze circulația feroviară. A si fost anuntata drept o tehnologie inovatoare de catre primarul Dominic Fritz si viceprimarul Ruben Latcau, care s-au filmat in numeroase randuri pe santier explicand timisorenilor cum se construieste „ceva ce Timisoara n-a mai vazut de zeci de ani„.

Încă de la pornirea operațiunii, reprezentanții Primăriei Timișoara se arătau optimiști , la vară, pasajul Solventul ar putea fi traversat cu mașina, cu bicicletă sau pe jos.
Tramvaiele, însă, vor trece prin pasaj abia peste câțiva ani. Aceasta pentru mai trebuie construit podul peste Bega către cartierul Dâmbovița. Este așteptată demararea licitației pentru găsirea unei firme care -l proiecteze și -l construiască.

***

Vă reamintim, Pasajul Solventul ar fi trebuit să fie gata în ianuarie 2024, dar reprezentanții primăriei își pun speranțele de finalizare undeva în 2025.

S-au împlinit demult 4 ani de la semnarea contractului și mai bine de 2 și jumătate de la deschiderea șantierului,

Pasajul Solventul urmează să facă legătura între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, pe sub liniile de cale ferată.

Investiția cuprinde un drum care subtraversează liniile de cale ferată și include o linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare și două benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersecția cu strada Gării se va realiza un sens giratoriu, care-l va înlocui pe cel existent.

Constructia Pasajului Solventul costa 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane de la Guvern, prin Programul National de Investitii Anghel Saligny. Adica aproape 27 de milioane de euro.

Exit mobile version