TIMISOARA. Chiar daca inca nu se stie cat va fi de eficient, iar indoielile soferilor sunt uriase, odata cu pornirea integrala a sistemului de management al traficului, circulatia din Timisoara va fi mai bine… supravegheata.
Si, daca pe stalpi au fost puse semafoare si camere de luat vederi, s-a lucrat intens si in… asfalt.
CITESTE SI: Prima zi de Semaforisoara! Coada de masini pe Take Ionescu la teste. Semafoarele
au mers intr-o singura intersectie! Ce probleme au aparut? GALERII FOTO!
In intersectiile din oras au aparut patrate sau dreptunghiuri delimitate si care sunt pozitionate in toate cazurile dupa semafoare. Motivul este unul simplu. Sub covorul asfaltic a se afla senzori care ajuta la contorizarea numarului de masini care circula pe o anumita banda.
In cazul intersectiilor mari, asa cum este de exemplu cea dintre bulevardele Revolutiei si Bratianu, camerele de luat vederi din sistemul Trafic Management vor transmite catre centrul de comanda informatiile legate de aglomeratia din zona. Senzorii din asfalt ajuta la calcularea numarului mediu de autovehicule care circula prin intersectie si trimit informatia tot la centru. Acolo computerul stabileste, in functie de aceste date, cate secunde de ‘verde’ permite pentru fiecare banda de circulatie ca sa descongestioneze traficul.
Patratelele delimitate cu smoala se regasesc in toate cele 134 de intersectii care fac parte din programul Trafic Management, care a intrat deja in probe.
Va reamintim, prin proiectul Trafic Management s-a prevazut semaforizarea a 134 de intersectii, dotarea intersectiilor cu 230 de camere video si crearea unui centru de comanda si control pentru supravegherea video si managementul traficului. Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 44 de milioane de lei, adica aproape 10 milioane de euro, de la Uniunea Europeana venind 35 de milioane de lei.