TIMISOARA. In 2018, in proiectul de buget al Timisoarei, au fost prevazuti iarasi 145.000 de lei, adica aproximativ 30.000 de euro, pentru un studiu de prefezabilitate legat de mult trambitatul metrou pe care si-l doreste primarul Nicolae Robu in Timisoara.
De asta data este vorba de un alt proiect, dupa ce cel care presupunea in fapt introducerea unui tren usor care sa circule pe liniile CFR a fost abandonat pentru ca nu se poate realiza. Acum Robu vrea un metrou adevarat, care sa circule doar pe sub pamant si sa lege Aeroportul Timisoara de zona industriala de la iesirea spre Sag.
‘Nu se va realiza niciodata si sunt bani aruncati pe fereastra cu studiile astea‘, a sustinut consilierul local PSD Daniel Idolu, invitat in INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva LIVE pe Facebook din Timisoara, realizata de opiniatimisoarei.ro si Orasul Timisoara din studioul HDV.
„A fost o dezbatere acum 2 ani cand in Consiliul Local ne-au facut <dusmanii orasului>, cand n-am votat si am ajuns la o polemica vocala vizavi de acest proiect cu metroul, dar isi permite bugetul orasului? Exista o alta sursa de finantare care sa sustina asa ceva? Imposibil. Pe proiectul pe calea ferata a CFR, unde prelua atributiile unui tren urban, am cheltuit alti bani. Sa coboram cu picioarele pe pamant. nu se va realiza niciodata. Un km de metrou e 50 de milioane de euro, pe traseul asta sunt 15 kilometri. Cine are nebunia sa se arunce in asa ceva? Vorbim de 750 de milioane de euro. La aeroport nici RATT nu are capacitate, am facut solicitari sa suplimenteze cursele si n-au bani sa faca asta. Nu sunt bani pentru autobuze electrice, sa inlocuiasca tramvaiele… daramite sa faca un metrou„, a explicat consilierul local in INTERVIURILE TIMISOAREI.
Daniel Idolu a facut referire si la exemplul de care se tot agata primarul Nicolae Robu cand vine vorba de metrou. Edilul sustine ca daca un oras ca Leipzig, ce numara cam jumatate de milion de locuitori, are metrou, de ce n-ar avea si Timisoara.
„Din Calea Girocului, de la triajul din Buziasului, unde e o linie abandonata, ce intersecteaza drumul spre Mosnita – Urseni si se inchide in nordul orasului, s-ar putea face un tren urban care sa degreveze traficul. Dar cum sa faci metrou cu 1 miliard de euro… Banii astia sunt programul de autostrazi al Romaniei pe 10 ani. E un singur caz de oras mai mic, la Leipzig, unde acel metrou, la 600.000 de locuitori, nu e rentabil, dar acolo au foslosit tuneluri deja facute, ramase din vremea nazistilor„, a mai spus consilierul.
Consilierul local Daniel Idolu a fost invitatul emisiunii INTERVIURILE TIMISOAREI de joi seara, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro, avandu-i ca moderatori pe Petre Nicoara si Ciprian Voin. Toti cei care au urmarit transmisia au putut pune intrebari in direct, care i-au fost mai apoi adresate invitatului.
INTERVIURILE TIMISOAREI poate fi vizionata pe pagina de Facebook Orasul Timisoara si pe site-ul opiniatimisoarei.ro in fiecare joi seara de la orele 21.30.