TIMISOARA. S-a plans la ANPC Timisoara ca a fost tras pe sfoara de o firma care i-a oferit doua stingatoare ca reincarcate, insa in realitate s-au dovedit goale, si s-a trezit ca are de facut o ditamai documentarea.
Doru Vilceanu avea de mai multa vreme doua stingatoare auto, despre care stia ca sunt reincarcate de o firma din Timisoara, unul dintre ele in garantie pana in februarie 2017. Le tinea in masina si, din fericire n-a avut nevoie sa le foloseasca. Drumurile l-au purtat la Satu Mare nu demult si a incercat sa-l utilizeze pe cel inca in termen, insa in zadar. Acesta nu a functionat.
A mers cu el la un operator autorizat din Satu Mare care, cand l-a vazut, i-a explicat timisoreanului ca niciunul dintre stingatoare nu e conceput pentru a fi reincarcat. Cu alte cuvinte, spune Vilceanu, a platit de pomana banii pentru reincarcare la firma din Timisoara, intrucat aceasta n-a facut-o pentru ca… nu se putea.
Furios, in 5 ianuarie, a mers la ANPC Timisoara si a depus o plangere. Rezultatul? Cei de la Protectia Consumatorului au declarat reclamatia ca nesolutionabila pentru ca nu au pe nimeni abilitat sa verifice stingatoare si i-au cerut omului sa aduca o… expertiza.
„In data de 05.01.2017 am depus o reclamatie la APNC Timisoara referitor la faptul ca am avut in folosire doua stingatoare auto, reincarcate de catre o societate din Timisoara. In momentul cand am incercat sa le folosesc unul dintre ele, care este inca in garantie (pana in Feb 2017) nu a functionat deloc. In acel moment, am fost la un operator autorizat pentru reincarcare si verificare stingatoare din zona (eram in judetul Satu Mare la acel moment), si mi s-a spus ca AMBELE stingatoare nu au fost concepute pentru a putea fi reincarcate. Cu alte cuvinte, operatorul din Timisoara a marcat stingatorul ca reincarcat insa nu a actionat deloc asupra lui (am platit pentru reincarcare dar nu au fost reincarcate). In urma reclamatiei depuse, se pare ca APNC au declarat reclamatia nesolutionabila, pentru ca ei nu au pe nimeni care sa verifice aceste stingatoare„, povesteste timisoreanul.
„Noi nu facem anchete, cercetam reclamatia pe baza documentelor. Dumneavoastra nu ati atasat documente la plangere, de la firma la care ati fost in Satu Mare sa vi le reincarce. Trebuie sa mergeti si sa faceti o expertiza, sa cautati un expert autorizat si sa veniti mai apoi cu expertiza la noi„, i-a explicat Traian Grosu, reprezentant ANPC Timisoara, cand i-a explicat de ce nu poate Protectia Consumatorului sa solutioneze reclamatia.
Timisoreanul le-a spus celor de la ANPC ca are numele firmei din Satu Mare la care a fost, numar de telefon, numar de autorizare de catre ISU, si ca cei de acolo i-au spus ca poate oferi toate datele la Protectia Consumatorului din Timisoara sa-i caute, dar in zadar.
„Trebuia sa veniti cu o chitanta, cu ceva, de la ei”, a insistat reprezentantul ANPC Timisoara.
„Domnul din Satu Mare care mi-a spus ca aceste stingatoare nu sunt reincarcabile a spus ca le lipsesc doua elemente importante (pentru a putea fi reincarcate)
1. supapa de presiune la care se leaga tubul cu CO2 pentru a reincarca continutul stingatorului
2. indicator de presiune, pentru a sti daca presiunea interioara este potrivita„, mai povesteste Vilceanu.
Asadar, daca vrea sa-si duca demersul pana la capat, omul ar trebui sa plateasca din buzunar o expertiza pe care sa o ataseze la o noua reclamatie la ANPC Timisoara.
Dupa experienta cu firma de reincarcari stingatoare si cu cea de la Protectia Consumatorului, timisoreanul vrea sa traga un semnal de alarma pentru ca nu cumva si alti clienti sa o pateasca.