In ceea ce priveste cresterile salariale pentru nivelul de top si mid management putem observa o estimare in jurul valorii de 5,5%, mai mica fata de alte tari, precum Rusia (9,8%), Turcia (7,8%), Serbia (6%), dar mai mare fata de Bulgaria (5%), Polonia (4%), Italia si UK (3%), Germania, Grecia, Franta si Spania (2,5%)”, se arata intr-un comunicat al companiei Consulteam privind rezultatele Studiului Salarial Mercer 2011.
Una din doua companii continua sa faca angajari, in special in IT, FMCG si productie.
„Diferentele dintre valorile salariilor din Bucuresti si cele din restul tarii au scazut la aproximativ 15% pentru posturile de executie, pastrandu-se insa la aproape 40% pentru posturile de management. Fluctuatia voluntara de personal (procentul de angajati care au parasit companiile din proprie initiativa) este si anul acesta in scadere, ajungand la o valoare medie de 6%. In Romania, perspectiva de bonus a ramas la fel de atractiva in 2011 ca si in anul trecut, dar sumele efectiv incasate de catre angajati ca bonusuri de performanta au fost mai scazute”, se precizeaza in comunicat.
Studiul remarca si ca ponderea companiilor care vor pastra salariile la nivelul de anul trecut este in scadere, de la circa 30% din total, la sub 15%.
Companiile participante la studiul salarial Mercer 2011 sunt in special multinationale, din 11 industrii, iar numarul salariilor si pachetelor de remunerare prelucrate depaseste 80.000.
Cum se obtine astazi o marire salariala?
Pe site-ul companiei de consultanta exista si un mic ghid pentru cei care vor un salariu mai mare. Iata cateva recomandari:
Un angajat agitator, vesnic nemultumit si „zvonac” are slabe sanse sa fie favorit la cresterile salariale, oricat de bun ar fi din punct de vedere profesional.
Cea mai buna „strategie” de abordat in discutia salariala cu angajatorul este consolidarea unui portofoliu de realizari care sa faca dovada valorii angajatului respectiv pentru companie.
Cand ajungeti in biroul sefului trebuie sa aveti „temele” facute!
Obtinerea unei mariri salariale este greu de obtinut, de aceea trebuie sa munciti din greu si sa fiti pregatiti cu multe argumente cand ajungeti in biroul angajatorului.