TIMISOARA. Unul dintre cele mai asteptate santiere, acela de largire a drumului care leaga Timisoara de Autostrada Vestului, la patru benzi de circulatie, cate doua pe sens, mai asteapta mult si bine.
Dupa ce Consiliul Judetean Timis a organizat o licitatie pentru a desemna firma care va executa lucrarea si a si incheiat-o la finele lunii aprilie, declarand castigatoare asocierea condusa de Technover, la doar cateva ore rezultatul a fost contestat la CNSC (Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor) de catre asocierea iesita din competitie, asocierea condusa de Sylc Con Trans.
Acum, CNSC a dat zilele acestea raspunsul: CJT trebuie sa reia licitatia.
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a decis:
„– anularea raportului procedurii de atribuire nr. 6335/09.04.2019
– anularea deciziei autoritatii contractante prin care oferta Asocierii SYLC CON TRANS SRL – AQUA TECHNOLOGY DESIGN SRL – HYDROSTROY AD a fost respinsa ca inacceptabila si neconforma
– anularea deciziei autoritatii contractante (CJT, n.r.) prin care oferta Asocierii TECHNOVER SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGARDIOS SA – PROCAD SRL a fost declarată admisibila si castigatoare
– obligarea autoritatii contractante la reluarea procedurii de la etapa verificării admisibilitatii ofertelor.”
Pe scurt, Consiliul Judetean Timis are la dispozitie 20 de zie sa reevalueze cele doua oferte inaintate la licitatie, apartinand asocierii condusa de Technover si pe cea apartinand asocierii avand ca lider Sylc Con Trans.
Decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor o puteti consulta AICI.
Impotriva deciziei CNSC poate fi inaintata plangere in instanta in termen de 10 zile de la comunicare.
Va reamintim, largirea acestui drum este un proiect cu finantare europeana, iar contractul pentru aceasta portiune de sosea a fost semnat in urma cu un an.
Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” costa 80,34 milioane de lei.
Din aceasta suma totala, 66,48 milioane sunt bani europeni, iar de la bugetul de stat vin 8,8 milioane. In acest proiect, Consiliul Judetean Timis este asociat cu Primaria Timisoara si Primaria Dumbravita si va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, si inca 1,35 milioane, adica 2% la suta din valoarea eligibila a proiectului.
Extinderea tronsonului de la iesirea din Timisoara pana la legatura cu autostrada, sectorul din Dumbravita, nu ar putea intra in santier mai devreme de 2021, intrucat va dura destul de mult pana cand stalpii retelei de transport public cu troleibuzul vor fi mutati, odata ce expira, in 2020, interdictia impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan.