Cu toate ca in ultimii ani calitatea serviciilor de reparatii auto a crescut foarte mult, multe service-uri inca mai practica unele metode prin care isi inseala clientii fara ca acestia macar sa isi dea seama. Practic, pentru a face cat mai multi bani, „mesterii” din ateliere au inventat tot soiul de metode prin care ii trag in piept pe proprietarii de masini. Iata cateva dintre aceste metode:
1. Nu identifica din primul moment cauza reala a problemei
Cele mai costisitoare „greseli” de servisare sunt cele care tin de diagnosticarea incorecta a cauzei problemelor masinii. Multe service-uri rezolva problemele in doua etape: in prima, iti inlocuiesc doar anumite piese, considerand ca asta e suficient. Evident, problemele reapar foarte repede, iar la a doua vizita in service ti se si repara, dar numai dupa ce tu ai scos deja din buzunar mai multi bani. De exemplu, daca tu ai probleme cu caseta de directie, iar ei ti-o inlocuiesc dar nu rezolva si celelalte probleme de pe puntea respectiva, aceasta operatie poate fi inutila, pentru ca piesele defecte vor afecta si piesa proaspat inlocuita.
2. Iti recomanda operatiuni de servisare inutile
Multe service-uri iti recomanda operatiuni de servisare inutile, pe care le adauga pentru „a fi siguri” ca rezolva problema. Intri pentru a rezolva o bataie la motor, afli ca masina are tot felul de probleme, una mai grava ca alta. Daca esti suficient de fraier, musti momeala, pentru ca, in lipsa unor cunostinte tehnice, nu vrei sa patesti ceva urat din cauza ca te-ai zgarcit la bani.
3. Iti umfla factura cu piese la suprapret
Una dintre cele mai utilizate metode de a te pacali este umflarea preturilor pieselor comandate chiar de catre service. Unele service-uri chiar impun faptul ca aceste piese sa fie comandate prin intermediul lor. Vorbim uneori si de preturi duble fata de ce ai putea comanda singur.
Continuarea pe promotor.ro