Opinia Timisoarei

Scaune pe malurile Begai, fix pe trotuar. Cum au dat-o din nou in bara muncitorii ce reabiliteaza malurile canalului? FOTO!

TIMISOARA. Proiectul de reabilitare a malurilor Begai este in grafic, sustin autoritatile locale. Muncitorii au ajuns deja la amplasarea mobilierului urban. Pe maluri au aparut banci, cosuri de gunoi, dar si scaune, care cam fura din trotuare si din pistele de biciclete. Explicatia? Asa este proiectul.

Imaginile cu scaunele care au fost puse fix pe trotuar fac inconjurul retelelor de socializare. Timisorenii sustin ca femeile cu copii mici si cu carucioare n-au loc sa treaca pe aleile de promenada, mai ales daca pe acele scaune se si asaza cineva. Nici primarul Nicolae Robu nu este deloc fan, asa ca a decis, la sesizarea opiniatimisoarei.ro, sa ceara reamplasarea scaunelor.

„Nu are niciun sens, o sa cer mutarea lor astfel incat sa nu se ia din trotuar. Exista posibilitate… se gasesc solutii. Nu e nicio problema, eu fac rost de bani, daca trebuie, de la un sponsor, pentru ca trebuie sa gasim in Timisoara oameni care tin la oras. O mica cheltuiala se poate face in plus, pentru ca fondurile proiectului nu pot fi modificate, dar gasim o solutie de finantare pentru o astfel de ajustare, pentru ca este absurd sa luam din aleea de promenada”, a explicat Robu pentru opiniatimisoarei.ro.

Desi scaunele au fost cele care au starnit mai multe discutii, nici noile banci de pe malurile Begai nu sunt asezate tocmai „civilizat”. Sunt puse chiar la marginea pistei de biciclete, iar daca cineva se pune pe ele, ajunge „sa manance” din traseul biciclistilor.

***

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Teoretic, la finalul anului 2015 ne vom putea plimba pe malurile Begai, fie pe jos, fie cu bicicletele.

Practic, sunt refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, sunt amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, este cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, sunt fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega.

Contractul de finantare pentru proiectul de reabilitare a malurilor Begai, in valoare de aproximativ 50 de milioane de lei, a fost semnat inca din 29 iunie 2012. Primim de la Uniunea Europeana aproape 30 de milioane de lei, bani pe care nu mai trebuie sa-i inapoiem, iar de lucrari se ocupa tot firma care a schimbat treptele Catedralei Mitropolitane din Timisoara, Tehnodomus, din Arad.

Canalul Bega a fost primul canal navigabil de pe teritoriul actual al Romaniei, construit intre 1728 si 1760. Are o lungime de 44 km pe teritoriul tarii noastre si 72 km pe teritoriul Serbiei. A fost aur pentru transportul comercial de marfuri, in perioada interbelica acesta a ajuns chiar si la 250.000 de tone pe an. In 1944, canalul Bega transporta aproximativ 500.000 de pasageri. In anul 1958 a fost inchis transportului de marfuri, iar aproape zece ani mai tarziu a fost inchis si transportului de persoane. Acum doi ani, in 2012, a fost redeschis incet incet navigatiei.

Exit mobile version