TIMISOARA. La aproape 1 an de cand trebuia sa fie gata, se mai amana inca o data momentul in care va incepe operatiunea de strapungere a pamantului pe sub liniile de cale ferata pe santierul de la Pasajul Solventul, pasaj prin care masinile si tramvaiele ar fi trebuit sa circule inca din luna ianuarie 2024.
CITESTE SI: Ziua si avaria la Colterm. Se opresc apa calda si incalzirea, pe mai multe strazi din Timisoara
Dupa ce in vara primarul Dominic Fritz spunea ca in octombrie muncitorii vor porni procedura de… gaurire a terenului, in septembrie, intr-o filmare postata pe Facebook, edilul anunta ca asta s-ar intampla in… noiembrie.
Miercuri, viceprimarul Ruben Latcau a anuntat ca, de fapt, impingerea chesonului, piesa construita cu care se va strapunge pamantul de sub cele 10 linii de cale ferata, va porni „undeva in prima saptamana din luna decembrie”.
Edilul a dat asigurari ca pana joi dimineata se va turna si ultima bucata din cheson.
„Astazi (miercuri, n.r.) va fi turnata ultima bucata din cheson… Se va turna probabil toata ziua si undeva la noapte pe la 3-4 se va finaliza turnarea, si cu asta vom pune capat acestui proces de constituire a chesonului. Urmatoarea luna vor urma partea de pretensionare, de fixare a rosturilor si undeva in prima saptamana din luna decembrie vom incepe efectiv impingerea.
Acest tunel mare va fi impins, translatat pe lungimea sa, in asa fel incat partea din fata sa ajunga pe bulevardul Bogdanestilor. Practic, vom trece pe sub 10 linii de cale ferata, trenurile vor putea trece in continuare. Tehnologia este in asa fel facuta incat sa nu intrerupem traficul pe calea ferata si sa nu sectionam conexiunea feroviara a Timisoarei cu Europa si restul tarii. Deci, undeva la inceputul lui decembrie va vom invita pe toti sa dam startul pentru impingere„, a declarat increzator Ruben Latcau.
Dupa atatea amanari, ramane, asadar, de vazut daca operatiunea va porni, in sfarsit, in decembrie, translatarea structurii ca o caseta, de 70 de metri lungime si 28 latime, fiind programata sa inainteze cu cate o jumatate de metru – 1 metru pe zi.
***
Va reamintim, Pasajul Solventul ar fi trebuit sa fie gata in ianuarie 2024, dar reprezentantii primariei isi pun sperantele de finalizare undeva in 2025.
S-au implint deja 4 ani de la semnarea contractului si mai bine de 2 si jumatate de la deschiderea santierului,
Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.
Investitia cuprinde un drum care subtraverseaza liniile de cale ferata si include o linie dubla de tramvai, piste de bicicleta, trotuare si doua benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersectia cu strada Garii se va realiza un sens giratoriu, care-l va inlocui pe cel existent.
Constructia Pasajului Solventul costa 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin Programul National de Investitii Anghel Saligny. Adica aproape 27 de milioane de euro.