TIMISOARA. La aproape 3 ani si jumatate de cand a pornit intocmirea documentatiei pentru reabilitarea pasajului peste calea ferata aflat in apropierea Fabricii de Zahar si a parcului industrial din cartierul Freidorf, Primaria Timisoara lanseaza, in sfarsit, si licitatia pentru gasirea unui constructor.
Pentru reluarea circulatiei tramvaiului 3, intr-un viitor incert, vor fi refacute si liniile de pe pasajul de la Polona
Conform planului de refacere, pasajul din zona Freidorf va avea doua benzi pe sens, linii de tramvai refacute, trotuare si piste de biciclete. Se va lucra si la retelele edilitare, de iluminat public, gaz, apa, canalizare, dar in zona urmeaza sa fie amenajate si zone verzi.
Conform documentatiei postate in SEAP, lucrarile de reabilitare a pasajului au in vedere:
– consolidarea infrastructurilor;
– înlocuirea totală a grinzilor suprastructurii;
– realizarea unei plăci de suprabetonare și sporirea capacității de circulație (inclusiv piste velo);
– înlocuirea integrală a echipamentelor din componența tablierului;
– refacerea integrală a căii tramvaiului;
– refacerea racordurilor cu terasamentele;
– amenajarea rampelor de acces la pasaj;
– înlocuirea integrală a rețelei de iluminat pe pasaj și rampe
Valoarea estimata a contractului este de 70.442.930 lei fara TVA, adica aproape 17 milioane de euro cu TVA. Mai precis doar cu 9 milioane de euro mai ieftin decat Solventul, care costa 26, care se face de la zero, cu mult chin si mari intarzieri, si va trece pe sub 10 linii de cale ferata, va avea 4 benzi, linii de tramvai si piste de biciclete.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 8 octombrie.
Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 1 an si jumatate pentru proiectare si executie.
Perioada de garantie prevazuta in Caietul de Sarcini intocmit de primarie este de 5 ani.
Pasajul care asigura trecerea dinspre oras catre zona Fabricii de Zahar, Parc Industrial, dar si catre Polona, respectiv Utvin si Sanmihai, a fost inaugurat in anul 1982. Pe pod sunt amplasate si sinele de tramvai pe care odata circulau garniturile de pe linia 3, dezafectata inca din 2009.