Opinia Timisoarei

Se cauta proiectant pentru o hala in care sa nu patrunda praful, temperatura sa nu coboare sub 5 grade si sa fie pazita de incendii. In ea se va asigura mentenanta pentru noile tramvaie de la Timisoara

TIMISOARA. Sa nu patrunda praful, temparatura sa nu coboare niciodata sub 5 grade, control pe umiditate si pazita de incendii. Sunt cerintele principale pentru amenajarea unei hale speciale in care sa fie asigurata mentenanta pentru cele 21 de tramvaie noi ce vor ajunge la Timisoara de la firma Bozankaya din Turcia.

CITESTE SI: Locul din Timisoara in care va fi asezat pe linii primul tramvai nou de la Bozankaya, joi seara, cand ajunge din Turcia 

Se cauta o firma care sa intocmeasca documentatia si proiectul tehnic, iar cladirea se va amenaja pe un teren al STPT la depoul din Dambovita.

Hala va avea regim de parter inalt si o groapa de fundare care sa sustina 18 tone, pardoseli anticorozive si antiderapante,
hidroizolatii etanse, tamplarii etanse rezistente la foc si cu protectie la praf.
De asemenea, sunt prevazute 12 elevatoare si un pod rulant cu panou de control.

Temperatura interioara in hala de mentenanta trebuie sa fie mai ridicata de 5 grade Celsius, intrucat va adaposti si aparatura electronica ce va fi utilizata la verificari si revizii de specialitate, iar aceasta trebuie sa functioneze in conditii optime.

Proiectantul va trebui sa intocmeasca doua variante pentru viitoarea hala de revizii si reparatii si sa obtina autorizatia de construire si alte documente. Va avea 6 luni la dispozitie sa finalizeze proiectul.

Contractul pentru DALI (Documentatie pentru Avizarea Lucrarilor de Interventie) si PT (Proiectul Tehnic) este estimat la 25.700 de lei.

Odata documentatiile si proiectul tehnic intocmite, se va trece la etapa de amenajare a halei, cand se va lansa o noua licitatie pentru gasirea unui constructor.

Va reamintim, joi seara, primul tramvai construit de firma din Turcia va ajunge la Timisoara. A plecat dimineata din vama Giurgiu pe traseul Ghimpati – Alexandria – Caracal – Craiova – Podari – Maglavit – Droberta-Turnu Severin – Orsova – Caransebes – Lugoj – A6 – A1 – DN6 – Timisoara.

CITESTE SI: Iata primul tramvai nou care a pornit deja spre Timisoara. Turcii de la Bozankaya l-au scos pe poarta fabricii si in cateva zile va intra in teste in oras. Foto

 

Avand in vedere dimensiunile, tramvaiul va fi asezat pe linii in centrul orasului, pe traseul drept care merge dinspre Catedrala spre Piata Maria, pentru ca este nevoie de o lungime de cel putin 300-400 de metri pe care garnitura sa ruleze in linie dreapta pentru prima oara.

Seara, la 22.00, ar trebui sa ajunga la noi. Transportul agabaritic va veni cu antemergator, ora e relativa, pentru ca mai pot aparea blocaje pe drum, dar in principiu, seara la 22.00-22.30 va ajunge in Timisoara„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Ruben Latcau, viceprimarul Timisoara.

Pentru a putea cobori garnitura de pe platforma in centrul orasului, traficul in zona va fi restrictionat, pe perioada manevrelor.

Dupa ce va ajunge la Timisoara, garnitura va intra in probe, pe linia cale din oras, iar din toamna ar putea chiar sa inceapa sa circule in regim de transport calatori, dupa ce vor fi fost facute toate testele necesare.

Primul tramvai pentru Timisoara a iesit pe poarta fabricii Bozankaya vineri.

***
Va reamintim, acesta este primul dintr-o serie de 21  ce vor ajunge la Timisoara. Toate vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la reteaua de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.

Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara erau prevazute sa ajunga, in urmatorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri.
Iata insa ca, in urma aprobarii celei de-a treia finantari, zestrea de mijloace de transport noi de la Timisoara e prevazuta sa creasca, cel putin deocamdata, la 21, conform actului aditional la contract incheiat acum de Primarie. Ramane de vazut daca, in cele din urma, flota de tramvaie a orasului va fi innoita cu 40 de garnituri.

Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA, adica aproximativ 2,4 milioane de euro bucata, cu TVA.

UPDATE: Mult asteptatul tramvai de la Bozankaya mai intarzie putin!

Primul tramvai nou este inca pe drum. Nu va ajunge in jurul orei 22.30 asa cum sperau autoritatile, sosirea acestuia fiind preconizata in cursul diminetii de vineri.

UPDATE: Primul tramvai nou de la Bozankaya va fi pus pe linii vineri la miezul noptii, langa Catedrala din Timisoara

Exit mobile version