Opinia Timisoarei

Se cere demisia celui mai bine platit director, pus de USR sa conduca STPT la Timisoara. Consilierul Roxana Iliescu: Anul trecut, cu Constantin Cocheci sef, societatea de transport a avut o pierdere de peste 10 milioane. In primele sase luni din 2023, deja datoriile erau de peste 8 milioane de lei

TIMISOARA. Societatea de Transport Public Timisoara se indreapta galopant spre un dezastru si mai mare, atrage atentia consilierul local Roxana Iliescu. Aceasta a solicitat STPT informatii legate de datoriile in care se zbate transportul in comun din oras, iar directorul Constantin Cocheci i-a transmis consilierei raspunsul… pe adresele tuturor redactiilor din Timisoara, in care o si ia la rost pentru ‘indrazneala’ de a cere astfel de date, deoarece, sustine el, publicarea lor ar ‘subrezi’ situatia STPT.

Roxana Iliescu arata, miercuri, ca informatiile directorului Constantin Cocheci, cel care castiga peste 20.000 de lei pe luna in mana, mai mult decat presedintele Romaniei, dupa cum opiniatimisoarei.ro a aratat AICI, sunt trunchiate, insa, chiar si asa, demonstreaza dimensiunea dezastrului in care a ajuns STPT sub conducerea lui, precizeaza consilierul.

CITESTE SI: Salariul nesimtit al directorului pus de USR sa conduca Societatea de Transport Public Timisoara, aflata cu un picior in groapa. Ia mai multi bani pe luna decat presedintele tarii

Domnule Cocheci, mai ușor cu pianul pe scări, că se varsă… datoriile, pierderile, zecile de lipsuri săptămânale din trasee, flota nouă care zace in curtea STPT in loc sa deservească timișorenii etc.

In loc de epistole fără valoare, mai bine ați fi trimis tuturor jurnaliștilor, DEMISIA!!!

Într-o încercare disperată de a-mi închide gura, directorul STPT a trimis luni, 25.09.2023, tuturor publicațiilor din Timișoara un răspuns adresat mie(?!) la o interpelare pe care i-am adresat-o in plenul Consiliului Local Timisoara din data de 25 iulie 2023, la care nu a catadicsit sa răspundă două luni și asupra căreia am revenit cu o solicitare in scris vineri, 22.09.2023.
Pe lângă faptul că răspunsul este total neconvingător raportat la sumele evidențiate de Bilanțul la 31.12.2022, Raportarea contabilă semestrială la 30.06.2023 și Situația datoriilor din contabilitatea societății la 17.07.2023, situație pe care, spre nefericirea unora o am (asupra acestui aspect voi reveni), Constantin Cocheci ma ia la rost cu o îndrăzneală nemărginită, spunând că dezinformările si atacurile nejustificate “slăbesc” societatea al cărui actionar sunt in calitate de consilier local. Cu ce anume am dezinformat și care ar fi atacurile nejustificate “uită” să precizeze…

Clarificări:
1. Tocmai in caliate de consilier local si deci membru AGA am obligatia fata de timisoreni sa atrag atentia asupra datoriilor/situației economice pe care le are aceasta societate! Cine e responsabil de achitarea datoriilor și situația economica a societății? Directorul General Cocheci!

In plus, art. 51 din OUG 109/2011 referitor la TRANSPARENTA prevede obligativitatea societății de a publica pe propria pagina de internet o serie de informații legate de activitatea societății, inclusiv datoriile pe care societatea le are față de partenerii comerciali- art. 51 alin. (1) litera m):
“m)datoriile întreprinderii publice către bugetul de stat, către instituţii de creditare şi către parteneri comerciali, cu menţiunea pentru fiecare categorie cât la sută este reprezentat de restanţe de plată”
Multe din informațiile prevăzute de lege a fi publice, inclusiv datoriile, NU sunt publicate!

Mai mult decât atât, nepublicarea informațiilor prevăzute la art. 51 alin. (1) constituie contravenție și se sancționează de către AMEPIP, conform art. 59 ind.1 alin. (4) OUG 109/2011:
“a)cu avertisment;
b)cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei, în cazul săvârşirii faptei pentru prima dată;
c)cu amendă cuprinsă între 5% la 10% din remuneraţia anuală fixă şi variabilă a administratorilor, determinată conform ultimei situaţii financiare anuale aprobate, în caz de abateri repetate.”

Prin urmare, e stupid sa mi se impute că “slăbesc” societatea prin faptul ca solicit/dezbat public informații legate de activitatea societății ( fie ele pierderi, datorii, sau aspecte legate de gestionarea unităților de transport public )!
Faptul ca informațiile legate de mersul societății denota o situație dezastruoasa, nu e vina mea ci a celor care o conduc, in special a directorului general Cocheci!

2.Constantin Cocheci ar trebui sa gaseasca solutii prin care sa achite datoriile, sa imbunătățească situația economica a societății si sa ridice calitatea transportului public, nu sa emita judecati politice asupra oportunitatii solicitarilor consilierilor locali. Daca vrea asta, sa candideze pe listele USR. LA CAT DE SLAB ESTE IN CALITATE DE DIRECTOR GENERAL, s-ar potrivi perfect pe listele lor.

3. Problemele majore ale STPT sunt legate de incompetenta crasa a acestui director.
O demonstreaza cifrele: in 2021 STPT a avut o pierdere de 1.678.199 lei.
In 2022, de când a venit la conducere Cocheci, STPT a avut o pierdere de 10.537.481 lei!
Conform Raportării contabile semestriale, anul acesta, la 30.06.2023, societatea înregistrează deja o pierdere de 8.189.780 lei!
31.12.2021: pierdere -1.678.199 lei.
31.12.2022: pierdere -10.537.481 lei
30.07,2023; pierdere -8.189.780 lei
Comparativ, dacă luăm in considerare cifrele de la jumatatea anului 2022, înaintea venirii lui Cocheci la conducere (a fost numit in septembrie 2022), la 30.06.2022 societatea înregistra profit in valoare de 795.202 lei!!!

Da, ați citit bine! La 30.06.2022 societatea înregistrează profit in valoare de +795.202 lei vs 30.06.2023 societatea înregistrează pierdere -8.189.780 lei!

4.Constantin Cocheci, conform Contractului de mandat, a dispozițiilor Legii 31/1990 coroborate cu reglementarile OUG 109/2011, este direct responsabil inclusiv de activitatea de exploatare a întregului parc al mijloacelor de transport!
Am mai spus-o și o repet: in contextul in care a crescut numărul mijloacelor de transport cu câteva zeci de unități ultima generație (21 tramvaie Bozankaya și 44 autobuze electrice- o pleașcă cu care s-au trezit datorită vechii administrații), astăzi avem mai putine mijloace de transport public pe trasee in Timisoara decât in anii precedenți!
Tramvaie și autobuze electrice ultima generație zac in curtea STPT, in timp ce timișorenii au așteptat și încă așteaptă zeci de minute in stații, pe caniculă sau în ploaie și circulă in condiții mizere!!
In ultimele luni, societatea înregistrează zilnic lipsuri pe trasee!
Cu titlu exemplificativ:
18.09.2023: lipsuri pe traseele M22, L40, L3, L13, L33, L40t
19.09.2023: lipsuri pe traseele E3, L13, L33, L40T, E7
20.09.2023: lipsuri pe traseele L40, L33, L4B, E2, E3
21.09.2023: lipsuri pe traseele E8, L33, L5, L40, E1, E3
22.09.2023: lipsuri pe traseele L33, E1, E2,E7, E8,L23, L5, L33, L33B, L40
23.09.2023: lipsuri pe traseele L5, L33, L4B, E7, E8, L23, L40, E2, E3
24,09.2023: lipsuri pe trasee L13, L40, E2,E7, E8, L4b, L5, L33,L40T, E1, E3.

Referitor la prezenta autobuzelor electrice pe diferite trasee in Timisoara:
18 septembrie: din 28 autobuze puse la dispoziție, doar 12 pe trasee
19 septembrie: din 25 autobuze puse la dispoziție, doar 11 pe trasee
20 septembrie: din 26 autobuze puse la dispoziție, doar 12 pe trasee
21 septembrie: din 26 autobuze puse la dispoziție, doar 12 pe trasee
22 septembrie: din 27 autobuze puse la dispoziție, doar 11 pe trasee
23 septembrie: din 27 autobuze puse la dispoziție, doar 6 pe trasee
24 septembrie: din 27 puse la dispoziție, doar 4 pe trasee.
*”puse la dispoziție” a se înțelege “pregătite sa iasă pe traseu”
Tot referitor la autobuzele electrice, de remarcat faptul ca nici pana in ziua de astăzi NU au finalizat demersurile de recepționare calitativă și de înmatriculare a acestora. Dintr-un total de 44, doar 28 sunt înmatriculate ( înregistrate inclusiv la Direcția fiscală).

Ia spuneti, Constantin Cocheci, cine “slăbește” societatea, eu, că fac publice aceste informații sau dumneavoastră, printr-un management dezastruos?!

Să tac ca sa puteti continua așa la nesfârșit? Să stea timișorenii sa înghețe la iarna in stații că este incapabil Cocheci sa bage autobuzele pe traseu, asta in contextul in care timișorenii plătesc cel mai scump bilet din țară?!

Poate trimiteti si raspunsul la aceste întrebări la toata presa… Sau mai bine, direct DEMISIA, după un an de mandat dezastruos!
Va urma…„, transmite Roxana Iliescu, consilier local Pro Romania.

Roxana Iliescu a publicat si documente care ilustreaza datele ce marcheaza managementul directorului Constantin Cocheci la STPT. Ele pot fi consultate AICI, AICI, AICI si AICI.

Exit mobile version