TIMISOARA. Intrucat doar trag sperante ca in 2025 sa fie gata pasajul Solventul, pentru a reporni transportul in comun la finalizarea lucrarilor de pe Bogdanestilor, reprezentantii primariei au luat decizia sa construiasca o bucla provizorie la intersectia cu strada Dunarea. Pe locul unde aceasta a existat si in trecut.
Astfel, imediat ce va fi amenajata bucla de intoarcere pentru tramvaie, in dreptul drumului care duce la viitorul pasaj pe sub liniile de cale ferata, garniturile liniei 5 vor putea circula din nou pe acest tronson.
Tramvaiul 5 ar putea reporni in luna mai
Portiunea de sina pe care ar trebui sa faca cale intoarsa tramvaiele a fost prevazuta inca din proiectul initial de modernizare de pe Bogdanestilor, insa pana acum, autoritatile nu au si emis avizele necesare, pentru ca… sperau sa continue traseul prin Pasajul Solventul.
„Proiectul buclei de la intersectia cu strada Dunarii este in etapa de obtinere a autorizatiei de construire. Odata obtinute toate avizele necesare, pot incepe lucrarile. Pentru accelerarea procedurilor birocratice, de exemplu, Consiliul Local a aprobat, saptamana trecuta, un proiect privind declararea investitiei de utilitate publica. Astfel, pentru obtinerea avizului de la Mediu se intra pe o procedura simplificata.
Se estimează ca lucrarile vor fi gata in luna mai.
Bucla este prevazuta in proiectul licitat, dar nu a fost autorizata inainte de finalizarea lucrarilor pe Calea Bogdanestilor pentru ca, la momentul semnarii contractului, se estima o posibila deschide a pasajului Solventul”, au precizat pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Primariei Timisoara.
Potrivit autoritatilor locale, imediat ce bucla pentru intoarcere a garniturilor va fi construita, va fi reluata si circulatia tramvaielor de pe linia 5, dat fiind faptul ca lucrarile pe Bogdanestilor sunt in faza de retusuri, aproape de receptie.
***
Va reamintim, lucrarile pe Calea Bogdanestilor au inceput inca din primavara lui 2021 si vizau transformarea strazii intr-un bulevard modern cu linii de tramvai noi, inierbate, si 2 benzi de circulatie pe sens, trotuare, piste de biciclete si zone verzi.
Santierul trebuia sa se incheie in vara, insa termenul de finalizare a fost prelungit, iar acum lucrarile au ajuns la aproape 90% realizare.
Modernizarea este facuta de asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic Romania.
Transformarea completa a Caii Bogdanestilor a costat aproape 30 de milioane de euro, bani proveniti in mare parte din fonduri europene obtinute in 2019 de catre Primaria Timisoara.
CITESTE SI: Pasajul Solventul din Timisoara a mai primit o transa de bani de la Bucuresti. Va fi gata probabil in 2025
Pe de alta parte, Pasajul Solventul, prin care liniile de tramvai de pe Bogdanestilor si-ar fi putut continua traseul, ar fi trebuit sa fie gata in ianuarie, dar reprezentantii primariei spera intr-o finalizare undeva in 2025.
La 3 ani si jumatate de la semnarea contractului, lucrarea a ajuns abia la 45% realizare.
Deocamdata, s-au facut doar peretii mulati care configureaza traseul viitorului pasaj, atat pe partea dinspre strada Garii, cat si pe Bogdanestilor.
Iar, conform planurilor, daca nu mai apar alte motive de intarziere, spre sfarsitul primaverii ar trebui sa inceapa strapungerea terenului pentru realizarea pasajului subteran care va trece pe sub cele 10 linii de cale ferata. Iar aceasta parte din lucrari ar urma sa fie terminata pana in a doua jumatate a lui 2024.
Va reamintim, investitia cuprinde un drum care subtraverseaza liniile de cale ferata si include o linie dubla de tramvai, piste de bicicleta, trotuare si doua benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersectia cu strada Garii se va realiza un sens giratoriu, care-l va inlocui pe cel existent.