TIMISOARA. 8 iunie era termenul limita initial de depunere a ofertelor pentru proiectarea si executia Centurii de Sud a Timisoarei. Acest termen insa a fost amanat pe SEAP de catre CNAIR pentru 22 iunie. Intre timp, insa, s-a luat decizia unei noi amanari, pentru data de 6 iulie. Surpriza, insa. Nici 6 iulie nu incheie procedura. Termenul a fost mutat in 21 iulie.
Motivele sunt aceleasi ca si prima oara, dezvaluite in emisiunea INTERVIURILE TIMISOAREI de seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Horatiu Simion.
Directorul DRDP a explicat ca amanarea a fost decisa pentru ca au existat o multime de intrebari din partea firmelor care doresc sa construiasca soseaua ocolitoare a Timisoarei.
„Datorita solicitarilor firmelor interesate, ca sunt mai multe, au fost multe intrebari, multe vizite in teren, de care am avut cunostinta, altele de care nu am avut cunostinta, au venit ei sa se informeze si au fost independent pe teren. Au fost 4-6 firme la noi sa se intereseze, firme mari si din interior si din exterior, probabil ca se vor face asocieri de firme„, spunea recent Horatiu Simion.
Directorul DRDP Timisoara estima ca cel tarziu in a doua jumatate a lui 2018 se va deschide santierul.
„Dupa finalizarea licitatiei si atribuirea contractului, vom semna contractul, urmeaza sa se faca actualizarea documentatiei si in a doua jumatate a anului viitor sa inceapa lucrarea„, a mai spus Horatiu Simion.
CITESTE SI: Grase si haioase, ‘impacheteaza ciocolata’! Plin de marmote nu departe de Timisoara!
Ce se intampla cu Centura de Sud a Timisoarei daca se depune o contestatie la licitatie? Pierdem mai bine de un an.
„Daca este orice contestatie, la aceasta ora se poate face in 5 etape. Orice contestatie are 2 termene: unul de la Consiliul de solutionare a contestatiilor 30 de zile, la care se adauga unul de 45 de zile la Curtea de Apel. Pe fiecare etapa. Deci 75 de zile pe fiecare. In cazul cel mai favorabil inseamna 375 de zile„, a explicat Horatiu Simion in INTERVIURILE TIMISOAREI.
Centura de Sud a Timisoarei va avea 24 de kilometri aproximativ, este o lucrare care valoreaza peste 80 de milioane de euro, va avea 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel.
Seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara a prezentat si traseul final al soselei ocolitoare de sud.
„Ea va avea o continuitate a centurii existente, va traversa drumul judetean care leaga Timisoara de Mosnita, undeva imediat dupa calea ferata industriala existenta, imediat dupa oras, inainte de Mosnita, va traversa drumul de la Giroc, dupa actuala baza Flonta, dupa acel canal, vor ramane in interiorul centurii Girocul si Chisoada, ramane de cealalata parte baza militara, va ajunge la groapa de gunoi, de unde va merge spre Fabrica de zahar, undeva in zona Nesle, in Freidorf, va fi legatura cu viitorul inel pe care il pregatim pe partea de vest cu pod peste Bega. Deci Mosnita si Sag vor ramane in afara centurii, iar Girocul si Chisoda in interior. Din cealalta directie, legatura e de la Mahle, aproape de Timisoara, in vecinatatea traseelor electrice, va fi pe langa acea retea de inalta tensiune care e acolo, pe langa cartierul Fratelia, pe langa Freidorf pana la Nesle unde va fi pod peste Bega„, a precizat seful DRDP Timisoara.