Opinia Timisoarei

Se infiinteaza parcari cu bariera, vom plati si noaptea in mai multe zone, iar zeci de strazi vor intra in sistemul de taxare Timpark, in toata Timisoara. Administratia Fritz pune din nou tunurile pe soferi

TIMISOARA. Dupa ce au introdus aproape toate locurile de parcare din zona centrala a Timisoarei in sistemul de plata progresiv, ceea ce inseamna ca ajungem sa platim pana la 7 lei pe ora, intre orele 8.00 si 20.00, acum reprezentantii Primariei Timisoara, prin serviciul Timpark, vor si mai mult. Aceasta chiar daca nu s-a ridicat nicio parcare publica de mari dimensiuni in centrul orasului de catre administratie in ultimii 30 de ani.

CITESTE SI: Menestreli doar cu concurs, pe strazile din Timisoara. Nu mai canta si danseaza decat daca iau examenul, cu cel putin nota 7 in cartiere si 8 in centru. Sunt obligati si sa se mute din ora in ora. Regulament nou pentru artistii stradali facut de primarie

Prezentate ca pe niste adevarate favoruri facute soferilor din Timisoara, realizate oricum „la cererea locuitorilor orasului„, practic, noile modificari ce urmeaza a fi aduse Regulamentului Timpark nu sunt altceva decat o noua metoda de a mai strange bani la buget.

Parcare cu plata, dupa bariera, si noaptea. Non-stop

Toate parcarile in care este posibil, din punct de vedere tehnic, vor fi inchise cu bariera, iar pentru a lasa masina acolo, vom plati o suma fixa de 5 lei pe ora. Aparent, pretul este mai mic decat cel platit in Zona Verde, unde acesta creste de la ora la ora. Insa, daca in toate parcarile publice plata se face doar intre orele 8.00 – 20.00, in cele cu bariera se va plati si noaptea.

Si daca, in trecut, reprezentantii primariei macar incercau sa gaseasca o justificare plauzibila pentru orice schimbare de tarif sau introducere de noi strazi in sistemul de parcare, de data aceasta recunosc pe fata ca scopul noilor reglementari este acela de a incasa mai multi bani, pentru ca fac… o ‘favoare’ soferilor care isi lasa masinile in parcari.

Aceste sisteme de control al accesului prin bariere, duc la eficientizarea folosirii locurilor de parcare, avand in vedere ca, in fapt parcarea presupune de facto inchirierea, de catre posesorul (sau utilizatorul) unui autoturism, a unui spatiu urban care este blocat pe perioada limitata de catre autoturismul respectiv. Ori, prin introducerea acestui sistem se ajunge la taxarea efectiva a intregului timp în care locurile de parcare sunt ocupate, fata de parcarile publice deschise, in cadrul carora o taxare integrala a timpului de parcare este practic imposibil de atins, indiferent de mijloacele de control utilizate.

Totodata, prin implementarea acestui regim de utilizare a anumitor parcari, s-ar ajunge la atingerea dezideratului conform caruia costul parcarii va reflecta utilitatea relativa a spatiului respectiv de parcare, fiind vorba de locuri de parcare din zona centrala si de interes major a municipiului Timisoara, astfel ca se impune ca in aceste parcari sa fie eficientizat la maximum folosirea locurilor de parcare, iar activitatile aferente colectarii taxei de parcare ar fi mult imbunatatite.

In acest sens, veniturile din exploatarea acestor parcari ar creste considerabil, ceea ce ar permite adminsitratiei locale reinvestirea acestor sume suplimentare. Pentru aceste tipuri de parcari, prin raportare la tarifele aprobate pentru zona verde si zona verde cu tarif progresiv, propunem aprobarea unui tarif unitar de 5 lei/ora de parcare, inclusiv TVA„, se arata in raportul de specialitate care insoteste proiectul de hotarare de consiliu local ce va fi supus aprobarii CLT pentru ca regulamentul schimbat sa fie schimbat.

Desi inca nu s-a dezvaluit care vor fi parcarile in care se vor monta bariere, locurile vizate sunt cele de la Modex, din spatele magazinului Bega si de la Hotel Central.

Noi strazi pe care vom plati parcare

Daca in cazul celor cu bariera, autoritatile recunosc ca vor mai multi bani, in privinta extinderii Timpark pe alte zeci de strazi, acestea sustin ca pun taxa de parcare pentru ca… le cer soferii.

In aceiasi ordine de idei, includerea anumitor locatii sub incidenta Regulamentului TimPark, are la baza si sesizari venite din partea cetatenilor care domiciliaza in zone adiacente perimetrului actual in care se aplica acest Regulament, motivat de faptul ca in locurile de stationare de pe aceste strazi se refugiaza si stationeaza foarte multe vehicule din considerentul ca acele zone nu sunt supuse taxarii, si drept consecinta locatarii din zona nu mai au unde parca”, scrie negru pe alb in acelasi document.

‘Taxa de print’ pentru abonamentele online

Disperarea administratiei pentru a mai strange ceva banuti la buget a ajuns intr-atat de departe incat implementeaza ‘taxa de print’ si pentru abonamentele online.

Practic, pana acum, cei care mergeau sa isi cumpere un abonament in format fizic, de la sediul Timpark, trebuiau sa plateasca o taxa de 6 lei pentru cartolina pe care apoi si-o lipesc in parbriz. Si, ca nu cumva sa ii neindreptateasca pe acestia, reprezentantii Administratiei Fritz au decis sa impuna o taxa similara, denumita ‘de procesare’, si celor care isi cumpara abonamentele online.

Totodata se impune aplicarea aceluiasi principiu si pentru abonamentele eliberate online ca si cel aplicabil abonamentelor din categoria abonamentelor exceptate de la plata taxei de parcare eliberate la casierie, in cazul acestora din urma percepandu-se un tarif/imprimat de 6 lei/abonament, situatia in care propunem ca si pentru cele eliberate online sa se perceapa aceeasi taxa de procesare de 6 lei/abonament„, scrie in raportul de specialitate.

‘Bine ati venit la Timisoara!’ Taxe si pentru turisti

In anul Capitalei Culturale, primaria nu uita sa-i puna la plata nici pe turistii care ajung la Timisoara. Soferii autocarelor turistice au voie sa stationeze in locurile special amenajate din zona centrala doar pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor. Pentru a parca, trebuie sa meaga in zona Lugojului, pe strada Strandului, unde au fost marcate cateva locuri cu vopsea destinate autocarelor. Tariful pentru parcarea la marginea orasului este de 15 lei/12 ore.

Completarile propuse a fi aduse la acest Regulament, vizeaza si sustinerea activitatilor municipalitatii de promovare a turismului in oras, sens in care s-a amenajat o parcare special destinata stationarii autocarelor intr-o zona mai putin aglomerata a orasului, pentru ca astfel autocarele turistice sa nu mai ocupe locuri de parcare din zona centrala – foarte aglomerata. Se tinde si spre reglementarea acestui aspect, pentru ca astfel locurile din zona centrala sa fie destinate doar pentru stationari limitate ca timp ale autocarelor turistice, respectiv doar pentru perioada necesara debarcarii/imbarcarii turistilor„, scrie in document.

Toate aceste modificari urmeaza sa fie votate in Consiliul Local Timisoara. Proiectul integral poate fi consultat AICI.

Lista noilor strazi care vor fi cuprinse in planul de tarifare Timpark:

– Bulevardul str. 1 Decembrie 1918, încadrată în subzona G8 (90 de locuri de parcare);
– str. Mareșal Alexandru Averescu, încadrată în subzona A10 (96 de locuri de parcare);
– str. Azuga, încadrată în subzona A10 (59 de locuri de parcare);
– Aleea Nicolae Boboc, încadrată în subzona A2 (18 locuri de parcare);
– Aleea Tiberiu Brediceanu, încadrată în subzona A2 (20 de locuri de parcare);
– str. Arhitect Duiliu Marcu, încadrată în subzona A2 (115 locuri de parcare);
– str. Dunărea, încadrată în subzona A1 (107 locuri de parcare);
– str. Eneas, încadrată în subzona A2 (53 de locuri de parcare);
– str. Martir Alexandru Ferkel-Suteu, încadrată în subzona A10 (82 de locuri de parcare);
– str. Mareșal Foch Ferdinand – încadrată în subzona V2 – tarifare progresivă (96 de locuri de parcare);
– str. Traian Grozăvesu, încadrată în subzona R4 (17 locuri de parcare);
– str. Martir Herman Sporer, încadrată în subzona A2 (28 de locuri de parcare);
– str. Nicolae Ilieșu, încadrată în subzona A10 (150 de locuri de parcare);
– str. Independenței, încadrată în subzona G8 (40 de locuri de parcare);
– str. Intrarea Iorgovanului, încadrată în subzona A2 (43 de locuri de parcare);
– str. Dumitru Kiriac, încadrată în subzona A2 (56 de locuri de parcare);
– str. Intrarea Zoltan Kodaly, încadrată în subzona A3 (88 de locuri de parcare);
– str. Lacului, încadrată în subzona A2 (108 locuri de parcare);
– str. Lalelelor, încadrată în subzona A3 (80 de locuri de parcare);
– str. Dr. Mitropolit Lăzărescu Vasile, încadrată în subzona G2 (32 de locuri de parcare);
– str. Măcin, încadrată în subzona A3 (219 locuri de parcare);
– str. Meziad, încadrată în subzona A10 (80 de locuri de parcare)
– str. Miletici Alexandru, încadrată în subzona A3 (66 de locuri de parcare);
– str. Ioachim Miloia, încadrată în subzona A10 (93 de locuri de parcare);
– str. Salcâmilor, încadrată în subzona A10 (45 de locuri de parcare);
– str. Ioan Rusu Șirianu, încadrată în subzona A2 (57 de locuri de parcare);
– str. Ștrandului, încadrată în subzona A3 (159 de locuri de parcare);
– str. Transilvania, încadrată în subzona A2 (87 de locuri de parcare);
– Calea Stan Vidrighin, încadrată în subzona A4 (50 de locuri de parcare).

 

Exit mobile version