TIMISOARA. Expertiza facuta pe repede-nainte la lucrarile ramase de facut pe cea de-a treia descarcare de pe Autostrada Vestului spre Timisoara, la Sanandrei.
Dupa ce in 22 august, ministrul Transporturilor anunta ca a reziliat contractul cu italienii de la Todini, dupa amenintari si pasuiri, iata ca acum Sorin Grindeanu spune ca lansarea licitatiei pentru finalizarea soselei este iminenta.
„In zilele urmatoare, pana la jumatatea saptamanii viitoare, va fi lansata, de fapt relansata, licitatia pentru descarcarea de pe A1 de la Sanandrei. Termenul pentru depunerea de oferte, inceputul lunii decembrie. Deci undeva intre 4 si 10 decembrie sunt termenele limita pentru depunere de oferta, atat pentru calea ferata de aici, din aeroport pana la Gara de Est, cat si pentru reluarea licitatiei pe descarcare pe A1„, a declarat ministrul Transporturilor la Timisoara.
Soseaua este la 25% realizare si urmeaza lansarea licitatiei pentru gasirea unui constructor care sa duca lucrarea la bun sfarsit.
Iata mai jos si imagini cu santierul filmate de la inaltime, cu drona, in urma cu trei saptamani de catre un cititor fidel opiniatimisoarei.ro, caruia ii multumim.
UPDATE: Marti, 31 octombrie, DRDP Timişoara a lansat pe SEAP licitația pentru contractul de Proiectare și Execuție a Lucrărilor din cadrul Obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” – Rest de Executat. Valoarea contractului este de 246.413.300 lei fără TVA. Data limită de depunere a ofertelor este 4 decembrie 2023
”Contractul cu Todini a fost reziliat cu data de 7 septembrie 2023, iar în timp record, circa o lună, la D.R.D.P. Timișoara s-a pregătit documentația pentru lansarea unei noi proceduri pentru finalizarea lucrărilor. Dacă nu vor fi contestații, sperăm că la începutul anului viitor să avem un nou constructor pentru acest contract. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent și își va asuma ca în 12 luni de la semnarea contractului să finalizeze eventualele remedieri rezultate a fi realizate și să finalizeze restul de lucrări din contract”, a declarat Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timișoara.
Stadiul lucrărilor la data rezilierii a fost de aproximativ 25%. Decizia de reziliere a fost luată din cauza incapacității financiare de gestionare a contractului de către antreprenorul Todini Costruzioni Generali S.p.A., lipsa utilajelor și dotărilor suficiente pentru asigurarea unui ritm de execuție corespunzător, lipsa personalului cheie și a personalului muncitor.
***
Va reamintim, prima oara contractul pentru construirea noii descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara a fost castigat de italienii de la Todini Costruzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA.
Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.
Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Durata contractului, iscalit inca din ianuarie 2021, era de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor. Aceasta inseamna ca termenul de finalizare ar fi trebuit sa fie martie 2023, insa a fost prelungit, pana cand, in ciuda amenintarilor nu s-a inregistrat vreun progres insemnat, iar Sorin Grindeanu a decis sa rupa contractul cu italienii.
Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.