TIMISOARA. Au trecut mai bine de 3 luni de cand s-a deschis santierul pe Bulevardul Cetatii, iar muncitorii au oprit traficul pe un sens de mers, pentru a putea lucra.
Dupa ce luni a anuntat intrarea in insolventa a Colterm, care a produs ingrijorare in randul timisorenilor, marti, primarul Dominic Fritz prezinta ca pe o adevarata ‘reusita’ faptul ca s-ar fi realizat 15% din lucrarile de pe Cetatii.
Mai precis, conform edilului, se lucreaza la retelele de apa si canalizare si au fost facute o parte din fundatii si terasamente.
„În perioada aceasta se lucrează la secțiunea de capăt cu Bogdăneștilor, respectiv la rețeaua de apă și canalizare și la fundațiile pentru stâlpii de pe axul drumului. Pe partea dreaptă, cum mergi spre Gheorghe Lazăr, s-a realizat deja drenajul longitudinal. De asemenea, au fost făcute atât fundațiile și terasamentele pentru liniile de tramvai, cât și fundațiile stâlpilor pentru alimentarea tramvaielor, iar din 1 octombrie am semnat contractul cu Enel pentru relocarea rețelei de medie și joasă tensiune”, a scris Dominic Fritz pe Facebook.
Si, ca si cum ar incerca sa se scuze preventiv, primarul Fritz anunta ca o astfel de lucrare dureaza mult si intotdeauna apare si neprevazutul.
„Adesea sunt întrebat de ce durează atât de mult o astfel de lucrare. Motivul e că o parte semnificativă e legată de ceea ce nu va mai fi vizibil ulterior – înlocuirea rețelelor de apă, canal, termoficare etc. Le facem acum, pentru a nu fi nevoiți mai târziu, să spargem din nou strada. Apoi, nu întotdeauna planurile subterane corespund cu realitatea de pe teren. În cazul lucrării de pe b-dul Cetății, pe o porțiune este nevoie de descărcare arheologică. Nu am oprit întreg șantierul, ci lucrările continuă pe porțiunile unde nu este nevoie de intervenția arheologilor„, a scris pe pagina sa de socializare Dominic Fritz.
***
Va reamintim, castigatorii licitatiei au avut la dispozitie 6 luni pentru proiectare. Proiectul tehnic a fost intocmit si apoi predat Primariei, iar institutia a cerut mici schimbari, care au fost efectuate. Era vorba despre redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care urmeaza sa fie mai mari decat prevedea planul initial, dar si de realizarea unor treceri de pietoni in plus si o usoara mutare a liniilor de tramvai.
Lucrarile sunt prevazute sa dureze 3 ani, iar in acest timp trebuie refacuti 1,57 km de linie cale dubla de tramvai si reabilitati 25.800,94 mp de carosabil si 12.291,45 mp de trotuare. De asemenea, vor fi construite piste de biciclete, se va extinde spatiul verde, portiunea dintre sinele de tramvai urmand a fi inierbata. In proiect este cuprinsa si modernizarea a 10 statii de tramvai.
Constructorii primesc 17.365.145 euro cu TVA, in vreme ce, pentru asistenta tehnica, dirigintele de santier primeste aproape 50.000 de euro, cu TVA. Autoritatile si-au propus ca executia lucrarilor sa inceapa din bugetul local, iar in a doua parte a anului, spera sa primeasca bani europeni pentru proiect, acesta aflandu-se pe lista de rezerva pe POR.