TIMISOARA. Unul dintre cele mai importante si mai asteptate obiective de infrastructura in partea de vest a Romaniei este acum in faza de proiectare.
Conform reprezentantilor Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, in 5 decembrie a fost dat ordinul de incepere a proiectarii, iar in primavara va demara organizarea de santier pentru completarea Autostrazii Vestului, intre Lugoj si Deva, cu segmentul lipsa de nici 10 kilometri dintre Margina si Holdea, din pricina caruia de ani buni DN68 A reprezinta un cosmar pentru soferi, fiind cea mai tranzitata sosea din aceasta parte a Romaniei.
Firma care a castigat licitatia deblocata si finalizata de actualul ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu, UMB, este socotita drept una dintre cele mai serioase, antreprenorul roman ducand la bun sfarsit mai multe proiecte de infrastructura inainte de termen.
Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. va realiza tronsonul de autostrada la pretul de 1.826.845.634,11 lei fara TVA, adica in jur de 370 de milioane de euro cu TVA.
Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare si 34 de luni perioada de executie a lucrarilor, insa este de asteptat ca cele doua termene sa fie scurtate. Perioada de garantie este de 10 ani, iar odata incheiat si acest fragment de sosea de mare viteza, cel tarziu in 2026, de la Timisoara vom putea merge neintrerupt pe autostrada pana la Sibiu.
“2023 va fi inceputul unui proiect de investitii major pentru zona de vest si nu numai: demararea lucrarilor pentru sectiunea lipsa din autostrada A1 Lugoj-Deva, sectorul Margina – Holdea. D.R.D.P. Timisoara asigura activitatea de supervizare si consultanta pentru acest proiect. Ordinul de incepere pentru partea de proiectare a fost dat in 5 decembrie, iar in primavara lui 2023 va incepe organizarea de santier si pregatirea efectiva a terenului pentru inceperea lucrarilor”, a transmis Nicoleta Pordea, director regional al DRDP Timisoara.
Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva in lipsa segmentului de autostrada.
Noua bucata de sosea de mare viteza va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.
Pentru Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, anul 2022 se incheie cu cel mai mare buget alocat pentru intreţinere din ultimii 10 ani, peste 240 milioane de lei. Anul trecut, suma alocata pentru cei peste 2.600 de kilometri de drumuri nationale si autostrazi administrati in zona de vest a fost de circa 180 milioane lei. Au fost realizati, in acest an, cei mai multi kilometri de covoare asfaltice, aproximativ 150 km, si cele mai multe lucrari in regie proprie, de reciclare la rece in situ, peste 96.800 metri patrati, prin Sectia de Productie Lucrari Drumuri, pe DN 57 si DN 59B.