TIMISOARA. Se vor face o serie de schimbari in regulamentul privind comertul in zone publice pe terase, iar modificarile vor fi supuse votului consilierilor locali.
Practic, se vor simplifica procedurile de avizare, cu extinderea prevederilor astfel incat sa fie incluse si terasele in curti interioare, dar si cu unele clarificari. Regulamentul nu modifica niciuna dintre masurile adoptate in 2022, cand Primaria a impus ca terasele din zona istorica sa nu mai aiba umbrelute sau mobilier in culori stridente, dar si sa aiba o suprafata minima de trecere, astfel incat sa nu fie deranjati nici clientii teraselor, nici trecatorii.
Primaria Timisoara propune ca proprietarii de terase construite cu autorizatie sa nu mai obtina un aviz separat pentru acestea. Odata cu noul regulament, avizul va fi inclus in autorizatia de comercializare pentru punctul de lucru.
Totodata, acordul de comert pentru amplasarea de terase va putea fi emis pana la 31 martie, fara a mai fi facuta dovada platii taxelor si impozitelor locale si fara a fi obtinuta viza anuala a punctului de alimentatie publica. Primaria Timisoara nu va elibera avizul de terasa daca punctul de lucru are activitatea suspendata. O alta masura este impusa prin legislatia nationala si prevede obtinerea acordului de la Agentia de Mediu pentru terasele cu peste 100 de locuri. Avizul va fi depus la Primarie in maximum 12 luni de la adoptarea noului regulament.
In privinta teraselor din curtile interioare, comerciantii pot obtine autorizatia cat timp au acordul vecinilor, anexat proiectului de HCL. Pe malurile Begai, unde terasele pot fi amplasate in proximitatea punctului de lucru, fara a afecta culoarul pietonal sau velo, autorizarea va fi facuta in baza avizului de amplasament emis de arhitectul sef.
Noul regulament poate fi consultat AICI.