TIMISOARA. Vom scoate mai multi bani din buzunar pentru a merge cu tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul prin Timisoara. Aceasta daca propunerea RATT de a scumpi biletele si abonamentele va fi aprobata de Consiliul Local.
Cererea RATT este motivata de inflatie, de cresterea preturilor la principalele utilitati care au generat costuri suplimentare la carburanti, energie electrica, materiale si piese de schimb, la care se adauga costurile mari cauzate de flota de care dispune acum STPT si gradul de uzura al mijloacelor de transport, se arata in raportul de specialitate inaintat Primariei Timisoara.
„SC Societatea de Transport Public Timisoara SA, solicita actualizarea tarifului de calatorie urban si metropolitan, precum si a altor tarife practicate pentru inchirierea si prestarea de servicii in cadrul STPT. Acestea au fost aprobate de Consiliul de Administratie, precum şi de Adunarea Generala a Asociatilor. De asemenea a fost atasat Nota de fundamentare a tarifelor. In conformitate cu prevederile legale privind serviciile de transport public local este necesar ca prin incasarea tarifelor sa se acopere cheltuielile curente de intretinere, exploatare si de reabilitare-dezvoltare aferente transportului public„, se mai arata in documentatia societatii de transport public.
Reprezentantii RATT mai precizeaza ca „tarifele practicate in prezent la transportul urban de calatori nu au fost ajustate de mai bine de opt ani la abonamente si sapte ani la bilete, se impune actualizarea tarifelor/ calatorie pe baza de bilet si abonament si a tarifului la transportul metropolitan„.
RATT propune eliminarea din politica tarifara a abonamentelor de 15 zile si 5 zile pentru persoane fizice si abonamentele de 1 linie, 2 linii i 1 linie expres pentru persoanele juridice, din pricina numarului variat de titluri de calatorie, intrucat acestea cauzeaza costuri suplimentare cu distributia, respectiv cu activitatea de control, fiind o sursa permanenta de frauda, din pricina perioadelor fragmentate de valabilitate.
De asemenea, se doreste eliminarea abonamentelor de doua linii, din cauza numarului redus de astfel de titluri de calatorie vandute.
RATT doreste insa mentinerea tarifului actual de 93 de lei pentru abonamentul general de 30 de zile pentru a incuraja titlurile cu cat mai multe calatorii valabile.
Iata propunerile de scumpire facute de societatea de transport pentru calatoriile cu tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul prin Timisoara!
Tariful pentru o calatorie, inclusiv TVA, creste de la 2 lei la 2,50 lei pentru urban si metropolitan, iar tariful pentru o calatorie pentru cursele expres de la 2,50 lei/bilet la 3.00 lei.
La abonamentele pentru persoane fizice, tarifele cresc dupa cum urmeaza:
abonament 1 linie 30 zile – de la 53 lei la 66 lei
abonament expres 1 linie 30 zile – de la 66 lei la 82 lei.
La abonamentele pentru persoane juridice tarifele cresc dupa cum urmeaza:
abonament nominalizat general 30 zile – de la 142 lei la 177 lei
abonament nenominalizat general 30 zile – de la 180 lei la 224 lei.
RATT solicita si actualizarea tarifelor pentru alte activitati conexe activitatii de baza cum ar fi: inchiriere utilaje, inchirieri autobuze, spatii publicitare, etc.
Ramane de vazut daca in urmatoarea sedinta in plen a Consiliului Local noile tarife propuse de RATT vor fi aprobate prin vot.