La Timisoara se desfasoara o serie de seminarii destinate antreprenorilor. In cadrul lor se discuta problemele practice cel mai des intalnite in afaceri.
Temele abordate sunt management, marketing, resurse umane, analiza financiara, calitate, achizitii, logistica si juridic.
In cadrul fiecarui seminar, structurat sub forma unei fise de post, se contureaza si directiile necesare dezvoltarii unor abilitati indispensabile in domeniul afacerilor, precum viziune, leadership, time management, inteligenta emotionala, comunicare, atentie la detalii, automotivare si negociere.
Cei care participa la ele nu au parte de prelegeri teoretice, ci au ocazia sa invete din experiente reale problemele de care se pot lovi in derularea afacerilor, precum si rezolvarile pe care le-au gasit specialisti cu o indelungata practica in domeniu.
” Initial am mers din curiozitate, eu avand contact cu firma Roma Consulting. Am ramas surprins sa aud dezbatandu-se probleme cu care ma confrunt zi de zi. In mod constant, experimentez una din solutiile pe care le gasesc pe moment. Participand la aceste seminarii, imi este mult mai usor sa aleg solutia cea mai buna, auzind acolo ce rezultate au obtinut altii.” este de parere Zoltan Kis, administrator la firma de transport Kis Spedizioni, cu zece ani de experienta in domeniu.
„Desi nu sunt inca antreprenor, particip pentru a doua oara la ciclul de seminarii. Simt ca plec mai motivata auzindu-i vorbind pe oamenii care se confrunta zi de zi cu probleme pe care au taria si consecventa de a le depasi. Am observat ca incep sa-mi schimb mentalitatea si sa-mi inteleg mai bine patronul. Aceasta schimbare ma face mai apreciata la serviciu, pe zi ce trece. De ce a doua oara? Motivarea si invatatura sunt ca aerul, trebuie improspatate in permanenta, altfel se altereaza” spune Mihaela Novacescu, angajat
Printre specialistii care participa la proiect se numara Lucian Tarabac (consultant sisteme de management, consilier proprietate industriala), Costi Bobby (audit financiar, consultanţa in domeniul fiscal), reprezentanti ai firmei Valentin@Asociatii (juridic), Adrian Cavasdan – (logistica) si Claudio Sperduti (antreprenor).
“Seminariile se adreseaza celor care vor sa intre in lumea afacerilor, celor care sunt la inceputul activitatii lor in acest domeniu, dar am avut un feedback foarte bun si din partea celor care conduc de ceva vreme o afacere. Asta pentru ca, a fi om de afaceri este o meserie, ca oricare alta, pe care trebuie sa o inveti. La seminarii oamenii de afaceri au ocazia sa invete practic cum sa rezolve probleme de care se lovesc deseori in derularea business-ului lor. Este foarte important faptul ca principiile pe care le prezentam sunt verificate in practica. Cei care se decid sa participe la aceste seminarii afla informatii de baza necesare fiecarui om de afaceri, dar şi amanunte despre abilitatile necesare si metode de dezvoltare ale acestora” considera Gigi Nacev, autorul acestei initiative.
Dealtfel, seminariile sunt interactive. Oricine poate adresa intrebari, dar si oferi raspunsuri, asta daca in activitatea de zi cu zi s-a confruntat cu problema ridicata si crede ca a gasit o rezolvare buna. Mai mult decat atat, o data la doua seminarii, intre participanti au loc work meeting-uri, un adevarat schimb de experienta benefic pentru toata lumea. In cadrul acestor intalniri se face o scurta recapitulare a celor doua seminarii, iar participantii pot sa propuna teme din propriul business, pentru a fi dezbatute in cadrul grupului.
Totodata, proiectul cuprinde si doua workshop-uri, cu tema „Planul de afacere”, respectiv „Alegerea ideii si verificarea oportunitatii”.
Seminariile sunt ciclice, astfel incat cei care doresc sa participe nu trebuie neaparat sa fie prezenti de la prima intalnire a seriei respective.
“Daca un om de afaceri, un antreprenor, vine abia de la seminarul cu numarul trei, el continua seria pana la cel de-al VIII-lea seminar, dupa care vine la cele doua pe care nu le-a prins la inceput” precizeaza Gigi Nacev, om de afaceri cu o indelungata experienta in domeniu, director general al unei firme de succes dar şi al unei presitgioase companii de consultanta participativa in domeniul afacerilor.
Seminariile se desfasoara in diferite locatii – in mediul universitar, dar şi in cel de afaceri – de exemplu chiar la sediul firmelor unora dintre participanti, care au astfel ocazia de a-si prezenta afacerea unor potentiali clienti sau parteneri. Durata unui seminar este de 2 ore şi jumatate. Acestea se desfasoara in fiecare sambata, de la ora 17.30
Organizatorul seriei de seminarii este S.C Roma Consulting SRL – firma de consultanta participativa, cu sprijinul SC Tempini.
Informatii suplimentare despre acest proiect puteti afla de pe site-ul www.romaconsulting.ro, la adresa office@romaconsulting.ro sau la telefon 0721 291 407.