TIMISOARA. O sedinta care trebuia sa fie scurta si in care alesii locali aveau de votat doar 16 proiecte s-a prelungit dupa discutiile in contradictoriu dintre alesii orasului.
Totul a plecat de la licitatia pentru curatenia stradala, pe care a castigat-o firma clujeana Brantner Servicii Ecologice.
Consilierii locali au avut pe masa de lucru un proiect prin care trebuiau sa aprobe varianta finala a caietului de sarcini, a acordului cadru si a contractului subsecvent aferent acestuia, dar si atribuirea si incheierea acestora cu firma declarata castigatoare.
Consilierul PSD Daniel Idolu a fost cel care a cerut lamuriri si a afirmat ca in Sistemul Electronic de Achizitii Publice nu ar fi precizat castigatorul licitatiei pentru curatenia stradala, or in aceste conditii cum poate fi considerata licitatia cu adevarat incheiata.
„Cum sa modificam o ultima varianta caietul de sarcini, cand primaria a anuntat castigatorul. Daca s-a inchis procedura de achizitie, de ce sa mai modificam caietul de sarcini. Sau varianta pe care o vad pe SEAP acum, ca nu e inchisa procedura. Inca sunt in fata unei dileme, s-a inchis sau nu prin hotararea de adjudecare sau trecerea a 10 zile pentru contestatii. Daca s-a decis un castigator de ce trebuie sa votam azi„, a intrebat liderul grupului PSD, Daniel Idolu.
CITESTE SI: Hoti cu gusturi fine, la mall, in Timisoara
Primarul Nicolae Robu a intervenit cu explicatii sustinand ca ceea ce se voteaza este in acord cu legea.
„O procedura prevede o etapa de clarificari, de evaluare a ofertelor, intocmirea raportului procedurii si e perioada de 10 zile a depunerii contestatiilor. Daca s-au efectuat modificari fata de forma cu care s-a dat drumul licitatiei, atunci ele trebuie aprobate inainte de semnarea contractului. Tot ce cere legea, totul s-a intamplat… Omul acesta are mari probleme. Vrea sa isi bata joc de timpul consilierilor. Vorbim despre cu totul si cu totul alte lucruri decat ce este in fata noastra. Si pentru dansul cred ca sunt lucrurile clare, dar joaca teatru„, a spus iritat Nicolae Robu.
Explicatiile finale au venit prin telefon de la sefa Serviciului de Achizitii din Primaria Timisoara, Corina Radu, pe care a sunat-o primarul. Cand a fost votat caietul de sarcini, a fost prevazut un articol care spunea ca varianta finala, dupa clarificari, va fi din nou votata inaintea incheierii contractului.
„Fara aceasta procedura, fara aceasta hotarare de consiliu local prin care sa fie aprobate toate modificarile, eu nu pot sa dau un numar de contract. In data de 28.01 a expirat termenul de depunerea contestatiilor. Dupa aceasta data trebuie sa se aprobe modificarile, sa se dea numar la contract si sa se treaca pe SEAP„, a sustinut sefa Serviciului Achizitii Publice.
Dupa ce au primit aceste explicatii, consilierii au decis sa aprobe proiectul cu 20 de voturi pentru si o abtinere.
Astfel in perioada urmatoare Primaria poate semna contractul de salubrizare cu firma Brantner Servicii Ecologice pentru ca aceasta sa se ocupe de curatenia strazilor din Timisoara. Contractul este unul pe 4 ani si are o valoare de 18.200.000 de euro, cu TVA.
Edilul Nicolae Robu a afirmat marti ca firma din Cluj ar putea trece la treaba inca de saptamana viitoare.
„Eu sper ca de saptamana viitoare sa inceapa. Vine primavara, sunt foarte multe lucruri de facut. Horticultura are de lucru pe spatiile verzi si nu mai poate sa stea concentrata pe curatenia stradala. Am procedat cum am putut in situatia in care prima data nu a fost nimeni la licitatia pentru acest serviciu. Am inteles ca firma austriaca care a castigat licitatia isi va aduce utilajele. Nu stiu cum procedeaza ei. Sper ca intr-o saptamana sa inceapa„, a spus marti primarul Nicolae Robu.
Angajatii Brantner Servicii Ecologice vor actiona pe toate cele 1227 de strazi ale orasului, pe trotuare, alei, parcari, statii STPT, pasaje, poduri, pasarele si zone pietonale. Vor curata carosabilul, malurile canalului Bega, pistele de biciclete si pietele volante, dar si rigolele.
Vor folosi maturi de nuiele sau de plastic, perii, aspiratoare stradale purtate etc., iar in urma acestor activitati carosabilul, rigola carosabilului si suprafata trotuarelor trebuie sa ramana curate, fara praf, nisip sau alte deseuri. De asemenea, vor spala carosabilul si trotuarele, vor curata crescuta spontan in trotuare si la limita bordurilor, vor aduna deseurile stradale: hartii, pungi, cutii, sticle din plastic, obiecte de dimensiuni mici si medii aruncate/abandonate pe strada/trotuar, resturi vegetale, deseurile rezultate din maturatul propriu-zis, in saci de plastic sau in europubele, eurocontainere. Tot angajatii societatii de salubrizare vor strange in gramezi a noroiul, nisipul, pamantul sau praful rezultat din razuire, iar toate deseurile vor fi si transportate in aceeasi zi. Au si misiunea de a goli cosurile stradale in saci de plastic sau europubele, sa le spele macar o data pe luna si sa inlocuiasca toate cosurile degradate.
Gunoaiele vor fi transportate fie la Statia de sortare deseuri din Timisoara, fie, dupa caz, la deponeul de la Ghizela, cu achitarea tarifelor stabilite de ADID.
Spalarea trotuarelor si carosabilului se va face noaptea, cu apa si/sau solutii biodegradabile, intre 1 aprilie si 1 octombrie, in functie de conditiile meteo.
Zona centrala si zona pietonala din centrul istoric din Timisoara vor avea regim special. Aici se va face curatenie si in zilele lucratoare si in cele nelucratoare, ori de sarbatori legale.
Pe perioada derularii contractului, firma de salubritate trebuie sa aiba cel putin 4 aspiratoare urbane autopropulsate cu containere standard si transmisie electrica. Mai mult, automaturatorile si autocisternele pentru spalat vor avea sistem GPS, motoare nepoluante si inspectia tehnica la zi. Cu ajutorul GPS-ului, inspectorii Primariei vor putea urmari activitatea masinilor in timp real, dar vor putea si consulta istoricul operatiunilor. Aceasta in conditiile in care reprezentantii firmei vor face procese verbale in fiecare zi si raportari periodice.
Inspectia curateniei se va face zilnic, iar firma trebuie sa puna la dispozitie 2 masini cu care sa se faca verificarile in teren de catre reprezentantii Primariei.
De asemenea, Brantner Servicii Ecologice va trebui sa infiinteze un dispecerat cu program non-stop, unde sa poata fi inregistrate reclamatii, iar numarul de telefon sa fie cunoscut de catre timisoreni.
Daca nu-si face treaba, firma de curatenie va putea fi sanctionata. Mai intai nu i se va plati suprafata stradala care nu a fost maturata, apoi se va trece la sanctiuni suplimentare, respectiv penalitati lunare.
Daca 3 luni la rand situatia se repeta, Primaria poate rupe contractul fara alte formalitati si organizeaza o noua licitatie, firma clujeana avand obligatia sa mai asigure curatenia stradala pana la desemnarea unui nou operator. Mai mult, nu va avea voie nici sa participe la noua licitatie pentru incredintarea serviciului de salubritate.
Va reamintim, in contract este prevazut un termen de gratie de 90 de zile din momentul iscalirii contractului, in care firma sa se organizeze, sa identifice strazile si sa isi planifice operatiunile, sa obtina avize si autorizatii, sa preia echipamente ori sa cumpere, dupa caz, sa angajeze oameni, sa-i instruiasca, sa constituie garantia de buna executie, sa incheie asigurari si sa obtina licente.
Brantner Servicii Ecologice SRL face parte din grupul austriac Brantner Group si se ocupa de curatenie in Cluj-Napoca, Dej, Resita, Sibiu, Drobeta Turnu Severin si Piatra Neamt.