Trenul care circula pe ruta Oravita – Anina a revenit pe traseu de sarbatori.
Garnitura a fost repusa in circulatie dupa ce echipele CFR Infrastructura au reparat terasamentul intre Oravita si Lisava, acolo unde acesta s-a surpat la inceputul lunii decembrie.
„Trenul a fost repus in circulatie sambata, 19 decembrie, si acum circula dupa programul normal: plecarea este zilnic, la ora 11.15, din Gara Oravita, iar sosirea este la ora 16.40”, a declarat Remus Cherla, sef de gara la Oravita pentru colegii de la expressdebanat.ro.
Construit de administratia habsburgica, traseul Oravita – Anina este cea mai veche linie de cale ferata de pe actualul teritoriu al Romaniei. Ea a fost data in folosinta la data de 25 noiembrie 1863.
Traseul, datorita razelor de curbura mici, unele chiar de numai 104 m, si a rampelor mari cu declivitate maxima de 21 la mie, se aseamana foarte mult cu celebra cale ferata Semmering (Austria), motiv pentru care a fost supranumit „Semmeringul Banatean”. Traseul traverseaza peisaje montane deosebite, fiind vizibil platoul Muntilor Semenic.
Trenul parcurge o distanta de 33 km, pleaca din Oravita, aflata la o altitudine de 218,7 m si ajunge la Anina la o altitudine de 556,4 m, rampa maxima de pe traseu inregistrandu-se intre Lisava si Garliste. De-a lungul traseului se pot descoperi nu mai putin de 14 tunele cu o lungime totala de 2,1 km si 10 viaducte cu inaltimi de peste 25 de metri.
Pareri
Sa vad eu tren care urca panta de 21 la suta! Poate 21 la mie.
Bineinteles ca nu exista panta la CF de 21% !!
Le-a fost greu sa scrie corect 21‰ (21 la mie). Trebuia doar apasat ALT+0137.
Există. Dar nu în România, ci poate în Elveția, la căile ferate cu cremalieră.
iertati,e doar ziaristi,multi citesc ,putini obsearva greseala.