TIMISOARA. Un pas inainte! Avem studiu de fezabilitate pentru reorganizarea traficului in centrul orasului. Este vorba despre Inelul I de circulatie, care cuprinde si realizarea pasajului subteran auto prin fata Operei Romane.
Vreme de 4 ani vom avea efectiv santier in centrul Timisoarei, executia lucrarilor fiind estimata sa dureze 48 de luni, acestea urmand sa coste, potrivit estimarii facute de specialistii care au intocmit studiul de fezabilitate, aproape 51 de milioane de euro.
Conform referatului care insoteste proiectul de hotarare privind aprobarea SF, „Reorganizarea circulatiei rutiere pe Inelul I de circulatie si reproiectarea infrastructurii rutiere si de transport public (Pasaj Piata Victoriei)” se afla deja cuprins in programul de investitii al Directiei Tehnice din cadrul Primariei Timisoara, pe anul 2015.
„Solutia de principiu propusa consta in reorganizarea circulatiei generale pe Inelul I de circulatie, pe sens unic, eliminand astfel (partial) conflictele din principalele intersectii de pe Inelul I si in reconfigurarea sistemului de linii de transport public prin realizarea unui circuit pe Inelul I cu circulatia reorganizata, astfel incat sa creasca semnificativ atractivitatea transportului public”, se arata in referat, care mai spune negru pe alb ca investitia va fi realizata cu fonduri din bugetul local. Studiul de fezabilitate a fost intocmit de SC Exe Company.Ro SRL, in baza unui contract de prestari servicii.
Recent, primarul Nicolae Robu anunta ca se gandeste sa introduca transport public gratuit pe Inelul I de circulatie, proiectul cuprinzand si super-piste de biciclete pe Inel, cu dublu sens.
Proiectul prevede ca se va circula pe sens unic pe traseul Piata Marasti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/strada Paris – pasaj subteran Piata Victoriei – Bv. I.C. Bratianu – strada Hector – Piata I.C. Bratianu – strada Oituz – Piata Marasti. Primarul a anuntat insa ca va transforma in strada pietonala Sf. Ioan, urmand ca pe acolo sa circule doar mijloacele de transport in comun, referindu-se probabil doar la tronsonul Bv. Republicii – intersectia cu Coriolan Brediceanu. Lucrarea cuprinde si o parcare subterana de 700 de locuri pe sub Bulevardul I.C. Bratianu.
Lucrarea ar costa 225 de milioane de lei, cu tot cu TVA, respectiv 50,9 milioane de euro. Totodata, reprezentantii Primariei Timisoara sustin ca pentru realizarea lucrarilor de construire a tramei stradale este necesara ocuparea a aproximativ 400 metri patrati de teren proprietate privata, asa ca se pune problema si de despagubiri pentru timisorenii care au terenuri in zona.
Studiul de fezabilitate va trebui aprobat de consilierii locali in urmatoarea sedinta ordinara. Urmeaza apoi intocmirea Proiectului Tehnic si a Documentatiei de Executie, care permit efectiv deschiderea santierului.
_____
UPDATE: De unde bani pentru Inelul I?
De unde scoate Primaria Timisoara 50 de milioane de euro pentru reorganizarea traficului in centrul Timisoarei? Se gasesc, explica primarul Nicolae Robu. Oricum, edilul este convins ca lucrarile vor costa mult mai putin, in urma licitatiei pentru executie.
„Proiectul ramane in atentie cu fonduri europene. Daca nu vom reusi sa obtinem finantare europeana, pentru ca nu sunt eligibile, atunci vom realiza Inelul I pe portiuni. Daca e la jumatate, 25 de milioane de euro pe un buget multianual pot fi asigurate de la bugetul local fara nicio problema. Daca vom obtine finantare pe un proiect, putem sa realizam atunci Inelul I intr-un timp cat mai scurt, daca avem finantare de la bugetul local, atunci termenul este de 3 ani. Sunt estimari la nivel de SF. Intotdeauna la SF se opereaza cu niste normative. Noi am vorbit cu proiectantii, in Piata Victoriei se va transforma foarte usor pasajul pietonal in pasaj auto, nu se pune problema demolarii. Toata structura de rezistenta este una foarte buna. Se impune valorificarea, nu inlaturarea lui. Asta inseamna milioane economisite”, a explicat primarul Timisoarei.