Este foarte important ca atunci cand conducem sa vedem cat mai bine ceea ce se intampla in trafic. Vizibilitatea la volan este un element foarte important. De asta depinde siguranta noastra, dar si a celor care se afla cu noi in masina. stergatoarele uzate sau parbrizul murdar ori lipsa lichidului de parbriz pot avea urmari foarte grave. Ajunge doar o clipa in care sa nu vedem clar afara din masina. Inainte de a pleca la drum este important sa verificam nivelul lichidului de parbriz, iar cand stergatoarele nu mai curata uniform suprafata de parbriz peste care trec, este clar ca trebuie schimbate.
De asemenea, specialistii recomanda sa curatam periodic de mizerie lamelele stergatoarelor. Lichidul de parbriz nu ar trebui sa fie din cel mai ieftin, ci sa fie de buna calitate, pentru ca acesta indeparteaza mult mai usor mizeria sau insectele ce se aduna pe parbriz, suna un alt sfat. in ceea ce priveste düzele de spalare, acestea trebuie reglate si curatate pentru ca doar stergatoarele nu au nicio sansa in fata geamurilor murdare. De cele mai multe ori, düzele arunca prea putina apa, asa ca le putem inlocui cu altele noi de la dezmembrari auto. Se pot schimba totodata si conductele de alimentare sau chiar pompa, pentru ca jetul de apa ce ajunge pe parbriz sa fie cel potrivit.
Potrivit forumurilor de specialitate, nicotina sau evaporarea apei din materialele plastice – scaune sau mochete – cauzeaza depuneri unsuroase pe partea interioara a geamurilor. Asta inseamna ca la apusul sau la rasaritul soarelui ori in cazul sofatului pe timp de noapte vizibilitatea este serios afectata. Trebuie asadar sa curatam geamurile pe interior, dar mai intai in jurul suprafetelor vitrate, de-abia apoi geamurile. Astfel, murdaria va adera mult mai greu din nou la geamuri, care se curata cel mai bine cu hartie de ziar.
Condens si caldura
Daca geamurile se aburesc in mod continuu, trebuie sa avem grija, pentru ca din cauza condensului au loc depuneri de gheata la interior. Specialistii spun ca este un caz clar de infiltratii de apa. Primul pas? Identificam punctul de intrare, fiindca apa intra picatura cu picatura si se depune in cel mai coborat punct. Cateva ponturi: sa verificam chederele usilor si ale portbagajului, punctele de acces ale cablurilor catre si dinspre motor sau dinspre portbagaj catre stopuri. De asemenea, garniturile corodate trebuie inlocuite, iar pentru punctele de trecere a cablurilor se poate folosi silicon transparent. Atentie! Mai sunt scurgeri si sub usi, care pot fi infundate sau pline cu murdarie. Specialistii nu recomanda sub nicio forma sprayurile impotriva condensului, pentru ca, desi indeparteaza gheata, creeaza o pelicula uleioasa care ingreuneaza vizibilitatea.
Dar cum incalzim corect masina? incalzirea trebuie data la maximum, düzele deschise complet si orientate catre geamuri. Specialistii spun ca circuitul de aer este fortat sa se scurteze si o parte a aerului cald este reorientat catre parbriz. Daca tinem düzele inchise, fluxul de aer care trebuie sa ajunga la parbriz e tot mai mare.
Ca sa vedem cat mai bine in trafic atunci cand conducem trebuie sa tinem seama de mai multe sfaturi. si sa fim atenti la drum!