Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani a fost transmis de catre Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat printr-o Hotarare de Guvern. Documentul contine principalele proiecte de autostrazi, drumuri expres, investitii in cai ferate si cai navale pe care are nevoie Romania sa le implementeze, insa vine cu partea negativa a paharului. Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, dar exista fonduri disponibile doar pentru o treime. Pentru 2020-2030, doar jumatate din fondurile necesare pot fi identificate.
Banatul ramane pe dinafara insa cand vine vorba de proiecte importante. La capitolul autostrazi, niciuna nu va fi construita in aceasta zona a tarii, insa Guvernul are in plan constructia unui drum expres. Acesta se va intinde intre Drobeta Turnu Severin si Lugoj, are 142 de kilometri si este al 11-lea in topul prioritatilor, si in acelasi timp al doilea ca si costuri, avand in vedere conditiile de relief de pe acest traseu. Proiectul va fi insa implementat in perioada 2025-2032, iar costurile estimate sunt de 1.345, 61 milioane de euro.
Vesti bune vin insa din domeniul feroviar, unde sunt incadrate trei proiecte pe partea de vest a tarii. In Master plan este prevazuta modernizarea liniilor Caransebes – Timisoara, care ar costa aproximativ 268 de milioane de euro, si Timisoara – Arad, iar costul estimativ se ridica la 162 de milioane de euro. Vestea proasta este ca implementarea acestor doua proiecte se va face in perioada 2025-2029.
Un alt proiect luat in considerare este linia Craiova-Caransebes, lucrarile urmand sa coste aproximativ 920 de milioane de euro, iar implementarea acestui proiect se va face in perioada 2026-2030.
Vezi mai multe: AICI