TIMISOARA. Timp de 2 luni se va circula ingreunat pe o sosea din Timis unde au inceput lucrari de modernizare. Este vorba de DN 59B, intre Cenei si Uivar, spre Pustinis si Otelec.
Muncitorii DRDP Timisoara realizeaza lucrari prin ‘sistemul de reciclare in situ’, o solutie tehnica foarte buna pentru drumuri cu durata de viata expirata, care prezinta o zestre formata din straturi rutiere bituminoase imbatranite.
Practic, asfaltul vechi e frezat si pus intr-un utilaj special in care i se adauga material pietros, liant hidraulic si emulsie bituminoasa. Totul vine amestecat, omogenizat si transformat in asfalt proaspat, care vine mai apoi asternut si compactat la profil, explica reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, care realizeaza intreaga operatiune cu trusa si echipele Sectiei Productie a DRDP.
„Prin metoda reciclare la rece structura existenta a drumurilor cu adaos de liant se obtine un strat de baza durabil refolosind materialul existent, iar pierderea materialului este zero„, explica cei de la DRDP.
Acest drum e singurul din Timis pe care se foloseste aceasta metoda de modernizare. In urma cu trei ani, tot pe DN59B, insa pe sectorul Cenei – Carpinis, a fost aplicata reciclarea la rece in situ. Cei de la DRDP Timisoara au mai utilizat solutia cu succes pe DN7A, in Hunedoara, la limita cu judetul Valcea, dar si pe DN 57, pe clisura Dunarii.
In aceste zile, peDN 59B, la Foeni, antreprenorul PORR Construct a inceput lucrarile premergatoare asternerii de covor asfaltic.